Toon onderwerp - Overgang naar de nieuwe website - stel hier je vragen

Overgang naar de nieuwe website - stel hier je vragen

Voor nieuws en vragen over de aanstaande websitevernieuwing

De Amazones schreef op wo 14 jun 2017 23:49

Overgang naar de nieuwe website - stel hier je vragen

Beste Amazones,

In februari berichtten we al dat er een nieuwe website in de maak is. Inmiddels zijn we zover dat we je alvast een ‘sneakpreview’ kunnen geven op de homepage! Natuurlijk zijn jullie, gebruikers van dit forum de eersten die deze preview te zien krijgen. Wij werken achter de schermen dan wel aan de techniek, jullie zijn degenen die dit waardevolle forum maken en blijven maken!

De website krijgt een aangepaste, eigentijdse uitstraling. Natuurlijk mét behoud van de herkenbaarheid van de huidige Amazones-omgeving. Je vindt er straks actuele streams op de homepage met het laatste nieuws, activiteiten, nieuwe forumonderwerpen, blogs en reacties. De (medische) informatie wordt geactualiseerd dankzij een directe koppeling met borstkanker.nl. En natuurlijk vind je er het huidige forum terug!

In principe behoud je straks je huidige profiel en alles wat je tot nu toe hebt geschreven. Toch is er een kans dat je niet direct alles kunt terugvinden, of andere vragen hebt. Al met al ziet het er straks natuurlijk anders uit en dat zal even wennen zijn.

NB: we bewaren voor de zekerheid een kopie van de huidige website.

Wat kun je alvast doen?

• Schrijf je gebruikersnaam en wachtwoord op

Als je bijvoorbeeld altijd automatisch inlogt, ben je die wellicht vergeten. Wanneer we overgaan naar de nieuwe website, zul je op z’n minst de eerste keer volledig moeten inloggen.

• Maak ook een lijstje van de mensen en topics die je volgt

Na de overgang naar nieuwe website, zul je opnieuw moeten aangeven welke mensen en topics je wilt volgen. Heb je elkaar persoonlijke berichten gestuurd? Die vind je straks wel terug bij je profiel!

Wanneer gaan we ‘live’?

We verwachten eind juni/begin juli over te gaan naar de nieuwe website. Wanneer dat gebeurt, is deze website voor minimaal 12 uur uit de lucht. Via dit topic houden we je op de hoogte van de exacte datum!

Heb je vragen?

Stel ze hier, dan geven we je zo snel mogelijk antwoord.

Nadira schreef op do 15 jun 2017 03:51

Nadira

• Utrecht

Re: Sneakpreview nieuwe website - stel hier je vragen

Afgezien van een andere look and feel, hoop ik dat basic functionaliteit nu eens gaat werken.
Wat ik bedoel? Bijv dat het aantal reacties sinds laatste bezoek ook eens echt alle reacties sinds laatste bezoek laten zien, dat de juiste topics daarbij worden getoond, enz.

Wat mij bij eerste blik al opvalt: op de "oude" site de melding 2 nieuwe berichten in 2 topics sinds laatste bezoek, op "nieuwe" site de melding 4 nieuwe berichten. Dat blijken er dan maar 2 te zijn, in ja wel, dezelfde 2 topics als op de oude site..... Dat ziet er dan zo op het eerste gezicht al niet uit als een verbetering.

Ambulo schreef op do 15 jun 2017 11:13

Ambulo 53 jaar

• Moderators
  • Beheerders
  • Noord-Holland

Re: Sneakpreview nieuwe website - stel hier je vragen

Hoi Nadira,

Ik berijp niet helemaal wat je bedoelt. Wat heb je precies vergeleken?

De nieuwe site is namelijk nog niet in de lucht, dus vergelijken met de nieuwe site is nog niet mogelijk.

(Aanvulling: als de verwarring zat in het linkje in bovenstaand bericht naar de homepage, dat heb ik aangepast; ik vrees dat het misschien leek alsof dat een link was naar de homepage van de nieuwe site, maar dat was niet zo, het bracht je gewoon naar deze site; Op de homepage kun je namelijk een plaatje zien van de nieuwe site :D Sorry, als dat onduidelijk was! :? )

Nadira schreef op do 15 jun 2017 17:40

Nadira

• Utrecht

Re: Overgang naar de nieuwe website - stel hier je vragen

Hoi Ambulo,

Ik had inderdaad op het linkje geklikt.... eens te meer wordt dan nu duidelijk dat het huidige forum zijn beste tijd heeft gehad.
Mocht er nog behoefte zijn aan testers voor de nieuwe site, count me in!

Jolien71 schreef op do 15 jun 2017 18:48

Jolien71 46 jaar

• Moderators
  • Noord-Holland

Ja Ambulo dat was het idd, ik dacht eerst ook dat ik doorgelinkt zou worden naar een demo-omgeving ofzo, en omdat de weergave van het nieuwe tabblad wat vergroot was, moest ik ook 3x kijken voordat ik dacht: nee, dit is toch echt niet nieuw :-) . Goed dat je de link weggehaald hebt.

Het ziet er mooi uit! Ik kijk er met spanning naar uit dat 'we' in de lucht gaan!!!

naia schreef op za 17 jun 2017 10:22

naia 44 jaar

• Zuid-Holland

Blijven de In herinneringen en de weblogs van overleden Amazones toegankelijk?

Ambulo schreef op za 17 jun 2017 17:56

Ambulo 53 jaar

• Moderators
  • Beheerders
  • Noord-Holland

Absoluut, Naia.
Alle bestaande profielen, ook die van overleden Amazones, worden overgezet. Inclusief de bijbehorende verhalen, weblogs en in herinnering-pagina's. Het is een gigantische migratie-operatie, maar ze gaan allemaal mee.

Nadira schreef op za 17 jun 2017 18:59

Nadira

• Utrecht

Ambulo, dat doet me goed. Zij die niet meer zijn, blijven zo toch in onze herinnering.

Zangeres72 schreef op za 17 jun 2017 22:38

Zangeres72 44 jaar

• Moderators
  • Noord-Holland

Erg spannend! Kijk er naar uit!

Jolien71 schreef op zo 18 jun 2017 11:42

Jolien71 46 jaar

• Moderators
  • Noord-Holland

Ik vraag me af: heeft de nieuwe website de mogelijkheid om foto's te uploaden bij berichten? En komt er een soort 'vind ik leuk'-functionaliteit?

Karen Jansen schreef op ma 19 jun 2017 12:16

Karen Jansen

• Utrecht

Ha Jolien, op de nieuwe website bij berichten komt geen uploadfunctie. Wel kun je bij 'mijn verhaal' een bestand van je pc uploaden. Er komt geen 'like' functie zoals je dat bijv. bij Facebook gewend bent, maar je kunt wel aangeven wat je ervan vindt door een reactie achter te laten in tekst en/of smilies :D