Toon onderwerp - AC kuur en hart dat overslaat

AC kuur en hart dat overslaat

Voor vraag en antwoord over de behandelingen en de bijwerkingen daarvan

anemoon schreef op zo 14 mei 2017 15:43

anemoon 43 jaar

• Amazone

AC kuur en hart dat overslaat

:evil: Ben nu een week na AC kuur 3 en in rust slaat mijn hart steeds over. Heel irritant en ik ben ook meteen bang. Zou dat overslaan met de hartpompfunctie te maken kunnen hebben? Ik heb het forum doorgespit maar kan hierover specifiek niets vinden.
Het gaat over als ik me af en toe lichamelijk inspan dus ik loop maar af en toe de trap op en af of wandel rondjes door de tuin.
Bah!
Wie herkent dit ook?

Lena schreef op zo 14 mei 2017 19:37

Lena 46 jaar

• Gelderland

Re: AC kuur en hart dat overslaat

Hoi Anemoon, ik heb 6 TAC kuren gehad en vanaf de 4e kuur kreeg ik ook last van een onregelmatig hartritme gedurende de week erna. Met name in bed voelde ik het onrustig bonzen. Het sloeg zeer geregeld over en mijn hartslag was laag, rond de 52 per minuut. Ik vond het een naar gevoel alsof mijn hart in de overlevingsstand was terecht gekomen. Ik heb het toen gemeld aan mijn oncoloog maar die kon er niet echt wat mee. Mocht je last krijgen van duizeligheid bij je klachten is het misschien wel goed om er melding van te maken. Sterkte ermee! Groet, Lena

Gies46 schreef op zo 14 mei 2017 20:58

Gies46

• Utrecht

Hoi Annemoon,

Ik.had het ook.en.inderdaad vooral als ik in bed lag.
Ik had er juist een hele snelle hartslag bij, vervelend en opgejaagd gevoel was dat
Heb er na mijn chemo nog wel even last van gehad.

Groet Gies

anemoon schreef op zo 14 mei 2017 21:11

anemoon 43 jaar

• Amazone

Lieve Gies en Lena,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben gelukkig niet duizelig en het is ook niet constant. Zo te lezen zal het ook overgaan. Na mijn AC kuren krijg ik nog 12 x Taxol. Ik hoop dat deze mee zullen vallen t.o.v. de AC kuren, want ondanks dat ik tegen iedereen roep dat ik
het mee vind vallen, ben ik dat specifieke chemogevoel spuugzat (nu al :shock: )

Zangeres72 schreef op ma 15 mei 2017 22:08

Zangeres72 44 jaar

• Moderators
  • Noord-Holland

Hoi Annemoon. Ik vind dit toch wel een klacht wat je zult moeten melden, bv bij de oncologie verpleegkundige of anders je huisarts? Liever n keer te vaak dan n keer te weinig, lijkt me. Zeker als het je hart betreft. Heel veel succes!
Lieve groetjes, Zangeres

Eltim schreef op di 06 jun 2017 17:31

Eltim

• Noord-Brabant

Ook ik heb veel last gehad van hartkloppingen en versnelde hartslag tijdens mijn 6 TAC kuren . Met name Snachts in de eerste week na de kuur. Ik lag dan wakker en dacht maar steeds , gelukkig is mijn hartpompfunctie goed. Die was nl voorafgaand gemeten. Het overslaan is na de kuren weg maar versnelde hartslag bleef nog maanden! En nu, ruim een half jaar na de laatste kuur heb ik nog steeds regelmatig een opgejaagd ,onrustig gevoel.

anemoon schreef op vr 09 jun 2017 18:21

anemoon 43 jaar

• Amazone

Bij mij is een hartfilmpje gemaakt voordat ik aan de kuren begon. De pompfunctie meten ze mbv een Muga scan toch? Het hartfilmpje was prima gelukkig.
Ga over 2 weken over op Taxol. Zal aan de oncoloog vragen of dat ook invloed heeft op het hart.

Stoere Leeuw schreef op za 10 jun 2017 10:08

Stoere Leeuw 62 jaar

• Utrecht

Ook ik heb meerdere hartonderzoeken gehad ivm een hartruis wat met hoorde. Bleek een lekkende hartklep te zijn. Ik vreesde daarom dat de pompfunctie achteruit zou gaan bij de 3-maandelijks meting. Maar die bleef mooi constant rond de 80%. Hartruis en pompfunctie hebben klaarblijkelijk geen invloed op elkaar.