Toon onderwerp - Ervaringen wekelijks Taxol (zonder Herceptin)

Ervaringen wekelijks Taxol (zonder Herceptin)

Voor vraag en antwoord over de behandelingen en de bijwerkingen daarvan

anemoon schreef op di 06 jun 2017 09:33

anemoon 43 jaar

• Amazone

Ervaringen wekelijks Taxol (zonder Herceptin)

Ik start over 2 weken met deel 2 van mijn chemotherapie. Dit deel bestaat uit 12 wekelijkse Taxolkuren.
Ik lees hier vooral ervaringen over Taxol gecombineerd met Herceptin, wat ik niet krijg omdat mijn tumor Her2 negatief is. Ook is Docetaxel m.i. niet hetzelfde als Taxol, Paclitaxel is dat wel.
Wat kan ik verwachten? Kan ik die 3 maanden die voor me liggen nog redelijk functioneren? Of zijn mijn goede dagen straks gereduceerd tot 2 dagen per week?? Taxol schijnt beter te doen te zijn dan de AC kuren, maar daarbij heb ik tenminste nog 1,5 à 2 goede weken.
Zie erg uit naar jullie ervaringen.
Liefs Anemoon

Dopey schreef op di 06 jun 2017 15:36

Dopey

• Gelderland

Re: Ervaringen wekelijks Taxol (zonder Herceptin)

Hej Anemoon, ik zou 1 keer in de drie weken een TAC-kuur krijgen, met docetaxel. Op dag 10 na de eerste kuur voelde ik me weer een beetje mens worden. Helaas reageerde ik allergisch op de docetaxel daarom stapte men over op wekelijks paclitaxel en driewekelijks AC (dus 1 maal in de drie weken TAC).

Iedereen reageert anders, natuurlijk, maar de tijd tussen de kuren (7 dagen) was voor mij veel te kort om enigszins te kunnen herstellen. Op het laatst kon ik niet eens meer van de parkeergarage naar het ziekenhuis lopen. Mijn partner moest me echt voor de deur afzetten, auto parkeren en me aan de arm naar de afdeling brengen.

De driewekelijkse injecties met (ben even de naam kwijt) spul om je beenmerg aan te zetten tot het aanmaken van bloedplaatjes etc hielp ook niet echt. Voor mij was de wekelijkse gang naar het ziekenhuis en het urenlange verblijf daar ook niet echt een pretje. Ik heb een autismespectrumstoornis en zo lang onder de mensen zijn geeft me erg veel stress. Maar gelukkig had ik telkens een tweepersoonskamer (met bedden) en hoefde ik niet in zo'n zaaltje met stoelen.

Kortom, ik vond het beter te doen om om de drie weken chemo te krijgen dan elke week. Ik kan me niet herinneren dat ik in die drie maanden echt goede dagen had. Maar, bij jou kan het heel veel beter uitpakken, natuurlijk.

Stoere Leeuw schreef op wo 07 jun 2017 11:59

Stoere Leeuw 62 jaar

• Utrecht

Ik heb 12 weken elke week infuus Taxol met Herceptin gehad. Ik vond dat beter te doen dan om de 3 weken AC. Het is één keer gebeurd dat ik na toediening niet meer op mijn benen kon staan en in een rolstoel afgevoerd moest. Achteraf gezien eigenlijk "raar" dat ze me in die staat naar huis lieten gaan. Ik was daarna uren alleen thuis. Maar ach daar stond ik toen met mijn wazige kop niet bij stil. Dat ervaar je pas achteraf........

Boortje70 schreef op wo 07 jun 2017 12:30

Boortje70 32 jaar

• België

Dag Anemoon,

Hier ook 4X AC en dan wekelijks Taxol (zonder herceptin). Van de AC was ik echt een wrak de eerste week. Tegen dat het weer beter ging, kwam de volgende er al aan. De Taxol verdroeg ik beter. Ik kon terug goed eten en was eigenlijk vooral snel moe. Het tempo ligt inderdaad hoog, maar daardoor vloog dat laatste chemostuk ook snel voorbij. Ik kreeg wel last van neuropathie in mijn handen en voeten. Omdat dat te erg werd, hebben ze de laatste Taxol laten vallen. Voor misselijk e.d. nam ik zelfs niets meer in. Ik kreeg mijn chemo telkens op donderdag en ging in het weekend soms wel even mee naar een familiefeest, binnenspeeltuin, etenje, ... in die periode. Bij de AC was dit echt niet haalbaar voor mij.

Ik denk dat het sowieso wat afwachten wordt hoe jij er op zal reageren. Ik wil het ook zeker niet té positief voorstellen, dan kan het voor jou alleen maar tegenslagen misschien. Veel goede moed alleszins met dit tweede chemodeel.

Groetjes

anemoon schreef op wo 07 jun 2017 17:24

anemoon 43 jaar

• Amazone

Dat zijn idd wel verschillende verhalen ja.
Maar ik kijk nergens meer van op. De enorme lijst aan bijwerkingen die ik van de AC kuur zou kunnen krijgen zijn grotendeels aan me voorbijgegaan. Slijmvliezen? Diarree en/of obstipatie? Niet gehad. Wel het algehele gevoel van malaise, wat ik met de Taxolkuren toch niet mee hoop te maken.
Nog een nieuwsgierig en estherisch vraagje: hoe zat het met haargroei tijdens Taxol? Ben mijn wenkbrauwen geheel kwijt, wimpers niet. Op mijn hoofd heb ik weer allemaal kleine dappere sprietjes.
Ben erg benieuwd wat er de komende weken afgaat (wimpers) of weer aangroeit (haar!!!)

anemoon schreef op wo 07 jun 2017 17:25

anemoon 43 jaar

• Amazone

Esthetisch bedoel ik natuurlijk!

Boortje70 schreef op wo 07 jun 2017 21:32

Boortje70 32 jaar

• België

Tijdens de taxol begonnen mijn haren al terug te groeien, mijn wimpers lieten nog wel even op zich wachten. Mijn wenkbrauwen zijn toen pas beginnen uitvallen, maar de oncoloog zei dat dit wellicht nog onder invloed van de AC was. Benen en oksels ontharen was er helaas toen ook al terug bij. :roll: Ongeveer 2,5 maand na de laatste taxol liep ik zonder mutsje rond, fier op op mijn korte kopje. :lol:

Stoere Leeuw schreef op do 08 jun 2017 09:37

Stoere Leeuw 62 jaar

• Utrecht

Bij mij kwamen hoofdharen enigszins terug tijdens de Taxol. Ik ben nu 2 jaar verder en mijn haar is maar de helft zo dik als het ooit was, maar ik ben er tevreden mee. Wimpers en wenkbrauwen zijn prima terug. Okselhaar heb ik bijna niet meer. scheren hoeft niet meer, 3 haren aan de ene kant en 5 aan de andere kant. Op armen en benen ook hele kale gedeeltes. Schaamhaar ook stuk minder dan voorheen.

Dopey schreef op vr 09 jun 2017 12:49

Dopey

• Gelderland

Mijn hoofdhaar is uiteindelijk dunner gebleven dan het was vóór mijn kaalheid. Schaamhaar is een beetje zielig nu. Benen en oksels als vanouds behaard, helaas. De gewichtstoename vind ik bijzonder vervelend. 10 kilo! En ik krijg het er ook niet zomaar meer af. Maar, moet ik toegeven, ik ben niet echt iemand van diëten etc.

anemoon schreef op vr 09 jun 2017 17:58

anemoon 43 jaar

• Amazone

En ik had al niet van dat dikke haar....
Ben van de AC kuren al 5 kilo aangekomen, laat staan wat er nog bij komt met de rest en vooral de hormoontherapie. Oke ik hoop dat ik nog heel veel jaren mee kan, maar dat je na deze k..periode ook nog eens wordt opgezadeld met ongemakken en andere onfraaiheden.. slik

Stoere Leeuw schreef op za 10 jun 2017 10:05

Stoere Leeuw 62 jaar

• Utrecht

Ik was ook 10 kg aangekomen, inmiddels 8 kg er weer af. Nog twee te gaan. Ik zal tevreden zijn als eerste cijfer een 7 is op de weegschaal. Het gaat niet hard, afgelopen maand 2 ons eraf. Maar eraf is eraf - en niet aankomen is al positief nu.

anemoon schreef op za 10 jun 2017 17:27

anemoon 43 jaar

• Amazone

Oh wat moet dat een goed gevoel geven stoere leeuw!
Afvallen is dus mogelijk, heel fijn!