Toon onderwerp - her2-neu na 2x geen uitkomst nu 3e x ?

her2-neu na 2x geen uitkomst nu 3e x ?

Voor alle vragen en antwoorden over de ontdekking en onderzoeken

honeybun schreef op wo 29 maart 2017 10:27

her2-neu na 2x geen uitkomst nu 3e x ?

Hallo ;)

Ten eerste: dit gaat over mijn schoonzus, 49 jaar

Zij is van de 1e x mammobiel doorgestuurd naar ziekenhuis met bi-rad 5
Ma 20 mrt nieuwe mammo gemaakt, echo en biopsie erachteraan, eind vd dag uitslag : idc 3 cm, okselklieren zagen er op de echo goed uit maar moeten natuurlijk nog op celniveau worden onderzocht.
Tumor is hormoongevoelig 100% Oestrogeen 10% Progesteron.
Die dag was de uitslag van de her2-neu nog niet binnen, werd volgende dag verwacht, dus terugkomen volgende dag om ook gelijk behandelplan te horen wat die middag in het team besproken zou worden.
Volgende dag terug op de borstkliniek: her2-neu was nog niet binnen want niet negatief niet positief dus extra test....week wachten.
Vandaag dus weer terug om (eindelijk) uitslag te horen en behandelplan.
2e test ook niet negatief ook niet positief :? , dus nog niet duidelijk want er werd nu een derde test verricht waarvan vrijdag de uitslag bekend is. Mocht deze uitslag ook geen echt uitsluitsel geven word het als her2-neu negatief gezien .....

Vraag: komt dit vaker voor?
is het verstandig een geheel nieuwe her2-neu test in ander ziekenhuis te vragen?

mocht het her2-neu negatief zijn dan gaan ze eerst borstbesparend opereren en de poortwachter er uit halen, daarna word door patholoog nogmaals getest op hormoongevoeligheid en her2-neu (altijd zei ze).
stel dat hier nou wel her2-neu positief uitkomt....dan kun je de chemo en immunotherapie niet meer vooraf aan de operatie geven

Ik hoop dat ik hier wat helderheid in kan krijgen ;)

Zangeres72 schreef op wo 29 maart 2017 22:25

Zangeres72 44 jaar

• Moderators
  • Noord-Holland

Re: her2-neu na 2x geen uitkomst nu 3e x ?

Hoi Honeybun. Bij mij was toen de her2 neu ' dubieus', maar de chirurg zei toen meteen: dan is t eigenlijk altijd negatief. Het klopt dat het wat langer kan duren! Heel veel sterkte met je schoonzus!

honeybun schreef op do 30 maart 2017 00:04

Re: her2-neu na 2x geen uitkomst nu 3e x ?

Bedankt voor de re !