Toon onderwerp - Kalkspatjes

Kalkspatjes

Voor alle vragen en antwoorden over de ontdekking en onderzoeken

Chris411 schreef op do 20 apr 2017 20:14

Kalkspatjes

Hallo
Ik ben chris....heb een half jaar geleden mammografie gehad, ik had kalkspatjes die na 6 maanden gecontroleerd moesten worden. Afgelopen dinsdag naar de arts die dus aangaf dat het er meer zijn geworden en ze een biopt gaan doen.
Hij wilde er spoed van maken maar is er zelf volgende week niet maar wil mij persoonlijk terug zien.
Hij vertelde dat mocht het niet oke zijn we er heeeeeeel vroeg bij zijn en we gaan het oplossen hoor...
Dus dinsdag biopt week erop uitslag.
Vindt dit dus wel spannend nu.....maar kan niet meer doen dan afwachten.
Gr christel

Chris411 schreef op do 20 apr 2017 22:53

Re: Kalkspatjes

Weet iemand hier meer van...vermeerdering in paar maanden

Chris411 schreef op wo 26 apr 2017 21:27

Biopt duurde 2.5 uur....zijn 2 radiologen bij geweest...2x de procedure gedaan...nu blauw

Stoere Leeuw schreef op do 27 apr 2017 09:32

Stoere Leeuw 62 jaar

• Utrecht

2,5 uur? Jeetje wat een lange martelgang. Ik hoop dat je niet teveel napijn hebt en dat de uitslag goed is.

Chris411 schreef op do 27 apr 2017 14:52

Ja daar wordt je gevoel niet echt geruster van...waren klein maar toch wel meer dan gedacht...dicht op de ribbenkast dus moeilijker te bepalen hoe te prikken. Doen dat was gelukt hebben ze dit 2x gedaan.
Wachten duurt lang

Miranda666 schreef op do 27 apr 2017 16:10

De biopten zijn inderdaad een martelgang.Bij mij hebben 15 biopten gedaan in mijn rechtse borst,daar word je niet vrolijk van.Het is wel goed dat ze uitgebreid onderzoek doen zodat ze niets over het hoofd zien.Ik moest na mijn biopten nog 2 weken wachten tot ik menstueerde en dan hebben ze nog een mnr genomen.(klieren zijn duidelijker op foto tijdens de menstruatie)Bij mij heeft het dan ook meer dan 3 weken geduurt voor ik mijn uitslag kreeg.Ik hoop dat je een goede uitslag hebt.sterkte!

Labradoortje schreef op do 27 apr 2017 20:54

Vervelend voor je dat het zo moeilijk ging met de biopsie, wel herkenbaar. Bij mij vorig jaar waren er ook kalkspatjes gezien maar lukte de biopsie na anderhalf uur proberen helemaal niet omdat het volgens de radioloog op een vervelend plek zat, later dacht ze op de huid. 2e biopsie vorig jaar op een ander plekje wel gelukt, was gelukkig niets en vorige week na de controle mammo toch weer kalkspatjes gezien op het eerste plek, waarna er weer een biopt moest worden gedaan. Met mijn ervaring van vorig jaar, zag ik er erg tegenop. Gelukkig lukte het dit keer weer wel alleen ging de verdovingsspuit tegen mijn borstwand en bleef de marker niet zitten. Gevolg een bont en blauwe borst nu maar gelukkig wel een redelijk goede uitslag! DCIS 1e graad, met een jaarlijkse controle zou dit volgens de chirurg niet moeten leiden tot borstkanker.
Ik wens je heel veel sterkte tijdens het wachten en hoop op een goede uitslag voor je!

Chris411 schreef op vr 28 apr 2017 16:16

Zoals ik lees is t voor niemand inderdaad een makkelijk onderzoek....gaandeweg de dagen spoken natuurlijk de vragen door je hoofd. Spatjes zijn heel klein maar redelijk veel is dit hoe kleiner hoe beter of juist niet:-(
de plaats is hoog in de borst tegen ribbenkast aan...dat klinkt lastig.
2 radiologen die mee keken ....een verpleegster die bij het weggaan zegt; heeeeeeel veel sterkte hoor mevrouw met de uitslag...veel sterkte hoor...waardoor m'n radertjes nog sneller draaien.

Chris411 schreef op vr 28 apr 2017 16:49

Ze zitten bij mij ook hoog in de borst...tot waar lopen de melkkanaaltjes eigenlijk?

Miranda666 schreef op za 29 apr 2017 15:40

Kalkafzetting kan op aders of oude wondjes zitten.Ze zitten niet alleen in het melkkanaal.

Chris411 schreef op ma 01 mei 2017 18:22

En om het allemaal nog spannender te maken belde ze eerst dat ik er om 11 uur moet zijn ipv 15.30 en een uur later dat ik voor de uitslag een echo vd oksel moet laten maken als follow up van het biopt....
Dan denk ik als er nix is gevonden hoeven ze ook de oksel niet na te kijken....toch?

Chris411 schreef op di 02 mei 2017 19:07

Oke het is duidelijk...een voorstadium van....10 mei borstbesparende operatie en evt bestralingen maar dat hoor ik daarna.....ben er inderdaad heel op tijd bij gelukkig.
Toch wel opgelucht nu....

Stoere Leeuw schreef op wo 03 mei 2017 09:34

Stoere Leeuw 62 jaar

• Utrecht

Mooi dat er eindelijk duidelijkheid is. Dat geeft toch een stukje rust. Succes met de operatie en eventuele behandeling daarna.

Chris411 schreef op wo 03 mei 2017 16:14

Komt vast goed...dankjewel