Toon onderwerp - Vals positief resultaat PET-Scan/oplichtende klieren

Vals positief resultaat PET-Scan/oplichtende klieren

Voor alle vragen en antwoorden over de ontdekking en onderzoeken

suzanne schreef op do 18 mei 2017 00:30

suzanne

• Limburg

Vals positief resultaat PET-Scan/oplichtende klieren

hoihoi,

ik heb na 12 jaar opnieuw borstkanker in de geamputeerde en gereconstrueerde borst, in ieder geval 1 tumor zit bewezen kanker in (punctie is gedaan). Nu heb ik een MRI en PET-scan laten doen, alle organen/botten/longen lijken vrij van uitzaaiingen.

Nu zijn er echter 4 extra tumoren zichtbaar, hele kleine... maar toch. 1 diep in de oksel, 1 bij het borstbeen, en nog 2 aan de rand van de prothese. En die prothese lekt.
Er is twijfel ontstaan over de aard van de tumoren, of het wel echt kwaadaardig is allemaal, want de 4 kleine tumoren lichten op een andere manier op dan de tumor waar bewezen kankercellen inzitten.?

Heeft iemand hier ervaringen mee? Kan het zo zijn dat klieren reageren op siliconen-lekkage (omdat deze klieren de zooi willen wegwerken) en daardoor een vals positief beeld geven? Of moet ik gewoon de hoop laten varen dat er maar 1 tumor is in plaats van 5..

Aan de aanpak is tot dusver niets veranderd, ze gaan in ieder geval een genezende behandeling inzetten, geen verlengende. Daar ben ik wel blij mee, maar het zal voor de prognose en behandelmethode toch wel heel veel uitmaken.

Eerst word ik in ieder geval geopereerd, de lekkende prothese wordt eruit gehaald, er worden zoveel mogelijk klieren verwijderd en wat daarna gebeurt is nu dus een heel groot vraagteken....

anemoon schreef op wo 07 jun 2017 23:24

anemoon 43 jaar

• Amazone

Re: Vals positief resultaat PET-Scan/oplichtende klieren

Hoi Suzanne
Ik weet niet hoe ver je inmiddels bent, maar krijg je het antwoord op jouw vraag niet na de operatie? Ze zullen op het weggenomen weefsel onderzoek doen en je daarna definitief kunnen vertellen of er kankercellen in de okselklieren zijn aangetroffen.
Bij mij is tijdens het nemen van een okselbiopt een hematoom ontstaan (onderhuidse bloeding) waardoor er op de PETscan 5 klieren oplichtten. De chirurg gaf toen aan dat niet te bepalen was hoeveel klieren er besmet zijn. Op de echo zagen ze "maar" 2 verdikte klieren. In mijn biopt zijn wel kankercellen gevonden en ik krijg nu neoadjuvante chemotherapie en daarna pas een operatie.
Wanneer staat jouw operatie gepland?
Veel sterkte alvast!
Liefs anemoon

Zangeres72 schreef op vr 09 jun 2017 19:24

Zangeres72 44 jaar

• Moderators
  • Noord-Holland

Ben je al wat wijzer, Suzanne?

Anneke78 schreef op vr 09 jun 2017 23:14

Anneke78 39 jaar

• Friesland

Ik ken Suzanne van een Facebookgroep. Ik weet dat ze inmiddels geopereerd is, maar ik weet niet of ze de uitslagen van de weefselonderzoeken al heeft en wat het verdere plan van aanpak gaat zijn. Ook daar heeft ze nog geen update gegeven. Ik hoop dat het goed met je gaat, Suzanne, en dat de oplichtende klieren inderdaad vals-positief waren. Duim voor je!

anemoon schreef op za 10 jun 2017 17:28

anemoon 43 jaar

• Amazone

Ik duim ook!!

Jolien71 schreef op za 10 jun 2017 18:06

Jolien71 46 jaar

• Moderators
  • Noord-Holland

Suzanne, ik duim ook voor je <3