Toon onderwerp - Nieuw en onzeker

Nieuw en onzeker

Hier kunnen lotgenoten zich voorstellen.

Petraaa schreef op zo 16 apr 2017 22:58

Petraaa 52 jaar

• Limburg

Nieuw en onzeker

Hallo allemaal.

Ik ben Petra 52 jaar, heb 2 lieve kids een dochter van 33 en een zoon van 22.
Verder heb ik een pracht van een kleinzoon van 16 en rond 10 Mei word mijn 2e kleinkind geboren, een meisje ♡.
Helaas wordt dit geluk gruwelijk overschaduwd nadat ik afgelopen vrijdag een mammografie en echo heb laten maken.
3 Gezwellen, 2 links waarvan een goed fout is (bij tepel en deuk in de borst) en de ander was een cyste, in mijn rechterborst heb ik er een en die werd ook niet vertrouwd.
Ik kon niet verder geholpen worden die dag en nu zit Pasen er ook nog tussen, dus dinsdagochtend een punctie.
Sinds de onderzoeken heb ik plotseling overal pijn zowel voor op de borst als achter op de rug...oksels, ribben e.d.
Ik wijt het aan de spanning , desondanks maak ik me alleen maar meer zorgen, ook door het feit dat ik COPD en longemfyseem heb en het mede hietdoor nog wat zwaarder maakt dan het al is.
Het wachten duurd lang en ik denk dat ik jullie niet hoef uit te leggen in welke staat ik nu verkeer, ik ben helemaal op nu....nog een dagje doorbijten en ondertussen hier verder info zoeken en ervaringen lezen over wat mij te wachten staat.
Ik ben dan ook blij dat ik hier terecht kan.

Groetjes Petra

Stoere Leeuw schreef op ma 17 apr 2017 09:05

Stoere Leeuw 62 jaar

• Utrecht

Re: Nieuw en onzeker

Welkom op het forum, al hadden we je hier uiteraard liever niet gezien.

Ja wachten duurt lang. Ik heb die periode van onderzoeken en wachten als de zwaarste periode ervaren, zwaarder nog dan uiteindelijk de chemo. Ik wens je er veel sterkte bij. Ik hoop dat er snel een goed behandelplan komt.

Sterkte en succes bij het hele proces!

Draak schreef op ma 17 apr 2017 10:26

Draak

• Zuid-Holland

Oww... dejavu... ik had de dag voor kerst de mammo en echo... Verschrikkelijke dagen nu.

En niemand kan je zekerheid geven over wat er gaat gebeuren. De uitslagen van de punctie, de scans.. allemaal bepalend voor dat unieke behandelplan dat voor jou gaat lopen.

Hou elkaar maar veel vast deze dagen en neem pijnstillers tegen de pijn. Dit is het begin van een lange weg Petraaa.

En daarnaast niet vergeten te genieten van die kleine meid die rond 10 mei komt en je de komende tijd er doorheen zal slepen.

Lieve groet,

Petraaa schreef op ma 17 apr 2017 11:23

Petraaa 52 jaar

• Limburg

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes, de onzekerheid maakt je gek inderdaad, ik ben misselijk en moest vanmorgen al overgeven van de spanning. Ik ben erg moe en durf niet te gaan slapen bang vannacht wakker te liggen en ik wil die puntie niet als een compleet wrak ondergaan.
Ik hou me vast aan t moois wat komen gaat maar ben zo bang dat de geboorte gelijktijdig met mijn behandeling plaatsvind en ik er niet naar toe kan.
Mijn dochter woont nl in Almere en ik in Limburg....gelukkig is er Skype mocht het niet anders gaan.
Ik ga even jullie verhaal lezen....

Liefs Petra

Gies46 schreef op ma 17 apr 2017 15:51

Gies46

• Utrecht

Pffff wat zal je geschrokken zijn, ik ken het gevoel.
Die onzekerheid is ook slopend, vond het ook bijna niet te doen.
Maar ja wat moet je, het is zo als het is dacht ik maar steeds.
Er kwam bij mij snel rust toen ik mijn behandelplan hoorde , zodat ik een beetje wist waar aan toe was.

Als tip kan ik je geven om de komende tijd toch wat afleiding in de mooie dingen die op je pad komen.
Makkelijk gezegd natuurlijk, maar mij lukte ondanks de onzekerheid en spanning daar de afleiding in te zoeken.

Het voelde bij mij een beetje als een trein die gaat rijden, soms stapte ik even uit, om.daarna weer snel in te stappen.
Hoop dat hier ook steun in de verhalen van lotgenoten.

Heel veel succes en sterkte de komende periode