Toon onderwerp - misselijk van de letrozol

misselijk van de letrozol

Alles over leven met uitgezaaide borstkanker, palliatieve zorg en het naderende levenseinde

ellenk schreef op do 26 nov 2015 11:51

ellenk

• Noord-Brabant

misselijk van de letrozol

Praktische vraag:
ik ben gisteren begonnen met letrozol
Ik ben de hele nacht en nu nog misselijk.

Wie heeft er ervaring met :
's morgens of juist 's avonds tablet innemen?
Maakt dat nog verschil uit?

en kan iemand me laten weten of de ervaring leert dat die misselijkheid binnen een week of zo verdwijnt als je eraan gewend bent?

annie schreef op do 26 nov 2015 14:45

annie 74 jaar

• Noord-Brabant

Re: misselijk van de letrozol

Lieve Ellen, wat naar voor je dat je al meteen misselijk bent van de letrozol. Was niet de bedoeling he. Heb je anti misselijkheidsmedicatie gekregen, gevraagd? Ik kan je niet antwoorden op je vragen. Je weet , ik ben geen hormoontje. Ik hoop dat iemand anders hier je vragen wel kan beantwoorden. Misselijk zijn is zo niks!

Ridoux schreef op do 26 nov 2015 16:44

Vervelend Ellen!
Ik heb zelf geen letrozol gehad, dus kan je er weinig advies over geven. Ik hoop dat je snel minder last hebt.

ellen48 schreef op za 28 nov 2015 11:16

ellen48 53 jaar

• Zuid-Holland

Ik was de eerste twee weken misselijk van de Anastrozol , is bijna dezelfde HT.
Ik nam hem altijd na het avondeten in en s' ochtends was ik misselijk.
Een metoclopramide hielp goed. De misselijkheid is geleidelijk verdwenen.
De stijve gewrichten zijn nooit overgegaan maar ook dat went.

Succes Ellen.

ellenk schreef op za 28 nov 2015 11:46

ellenk

• Noord-Brabant

Het gaat echt al beter: ik neem wat griekse yoghurt net voor het slapen gaan en dan de pil. Daarmee blijft de misselijkheid grotendeels weg. De stijve gewrichten ken ik nog van de tamoxifen en het duurt een paar weken voordat die bijwerking begint dus ik heb er nog geen last van. Het verdwijnt als je de medicatie niet meer neemt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling ;). Ik hoop dat ik de letrozol heel lang mag blijven slikken.

truus schreef op zo 29 nov 2015 10:33

truus

• Amazone

Ja, dat hoop ik ook Ellenk. Nee ik heb geen ervaring met misselijkheid, wel andere klachten. Ik kreeg heel erge last van een droge mond, tijdens mijn slaap, werd niet wakker daardoor, zodat het in de ochtend, echt niet leuk was. Maar gelukkig verdween die klacht na een tijd. Succes.

SarahB schreef op do 03 dec 2015 01:34

SarahB

• België

Letrozol, is dat Femara? Ik ben een paar x misselijk geweest maar dat was omdat ik 's ochtends ipv mijn maagbeschermer, per ongeluk, nog een femara nam. En de avond ervoor ook (ik neem hem altijd 's avonds). Volgens mij dus mini overdosis. Is mij al 2x overkomen :roll:

Hopelijk betert het snel!

Groetjes,

Sarah

ellenk schreef op do 03 dec 2015 17:54

ellenk

• Noord-Brabant

Ja het is snel gebeterd. Alleen mijn energie niveau is van 's morgens tot 's avonds rennen gekelderd naar halverwege omvallen en bedenken wanneer ik even tussendoor een dutje kan doen. Maar ik voel me weer redelijk mezelf. wat een opluchting!

SarahB schreef op di 05 jan 2016 22:24

SarahB

• België

Oef, gelukkig. Ik ben de laatste dagen ook weer zo ontzettend moe. Gisteren geslapen tot 11u30, was geleden van mijn puberjaren :). Toch raar wat al die dingen met je lijf doen hè.

Jadey67 schreef op vr 16 jun 2017 10:27

Jadey67

• Overijssel

ellenk schreef:Ja het is snel gebeterd. Alleen mijn energie niveau is van 's morgens tot 's avonds rennen gekelderd naar halverwege omvallen en bedenken wanneer ik even tussendoor een dutje kan doen. Maar ik voel me weer redelijk mezelf. wat een opluchting!

EllenK ik start net met de letrozol. Hoe is het jou vergaan? Heb je dat medicijn nog? Mijn oncoloog zei dat een jaar er mee doen al heel lang is. Ik schrok hier eerlijk gezegd een beetje van.

ellenk schreef op zo 18 jun 2017 09:35

ellenk

• Noord-Brabant

Hoi Jadey, de bijwerkingen van de letrosol trokken snel weg maar helaas is het medicijn in februari in de prullenbak gegaan. Ik heb het geslikt van november 2015 tot februari 2017. De maanden daarvoor had het duidelijk al niet meer zijn werk gedaan.
Ik ken echter ook vrouwen bij wie het wel vijf jaar gewerkt heeft. Maar heel eerlijk: dat is niet de grootste groep. Hoe het dus bij jou zal gaan kan niemand je zeggen. Ik hoop voor jou dat je bij die goede groep hoort!