Toon onderwerp - Opgezette lymfeklieren in de nek

Opgezette lymfeklieren in de nek

Alles over leven met uitgezaaide borstkanker, palliatieve zorg en het naderende levenseinde

Artemis schreef op zo 11 jun 2017 11:46

Artemis 48 jaar

• Drenthe

Opgezette lymfeklieren in de nek

Ik heb sinds drie dagen (vermoedelijk) opgezette lymfeklieren in de nek net onder de schedelrand. Zowel links als rechts een heel klein rond knobbeltje. Nou heb ik een paar dagen daarvoor wel een migraine-aanval gehad. Volgens een vriendin zouden daar de opgezette klieren van kunnen komen. Aangezien ik "nieuw" ben met deze migraine-aanvallen en dit pas de tweede was weet ik niet of opgezette klieren hierbij horen. Met mijn achtergrond denk ik dus precies andersom. Er zit iets in mijn hoofd dat er niet hoort en daarom heb ik die migraine- aanvallen en de opgezette klieren... Wie o wie is bekend met opgezette klieren in de nek en wat was daar de oorzaak van???

Zangeres72 schreef op ma 12 jun 2017 00:13

Zangeres72 44 jaar

• Moderators
  • Noord-Holland

Re: Opgezette lymfeklieren in de nek

Wat een schrik, Artemis...Maar ik begrijp je angst, ik denk iedereen wel hier. Toch kunnen opgezette lymfeklieren vele oorzaken hebben. Waarom bespreek je dit niet met je (huis) arts? Hopelijk word je gerustgesteld en anders doorgestuurd om te kijken hoe het komt. Hoop zo dat het 'niks' is, en anders dat je snel van je klachten af bent!!! Sterkte joh!

Artemis schreef op ma 12 jun 2017 10:45

Artemis 48 jaar

• Drenthe

Ik heb al contact gehad met mijn internist. Gelukkig kan ik met dit soort vragen altijd rechtstreeks bij haar terecht zonder eerst een verwijzing van de huisarts. :) A.s. Vrijdag kan ik langskomen en dan gaat ze het bekijken. Opgezette lymfeklieren kunnen inderdaad meerdere oorzaken hebben. Het is ook meer ter geruststelling anders blijft het in mijn hoofd spoken. :?

ellenk schreef op zo 18 jun 2017 09:37

ellenk

• Noord-Brabant

Goed dat je actie ondernam Artemis. Gewoon naar laten kijken is echt beter. Dat voelt natuurlijk helemaal niet gewoon en is gewoon toch best spannend. Maar de kans dat het wat anders is, is mega groot!!! Succes de komende weken en laat je het ff weten?