Toon onderwerp - chemo-ervaringen bij uitzaaiingen lever en longen

chemo-ervaringen bij uitzaaiingen lever en longen

Alles over leven met uitgezaaide borstkanker, palliatieve zorg en het naderende levenseinde

waely schreef op za 17 jun 2017 10:33

waely 54 jaar

• Noord-Holland

chemo-ervaringen bij uitzaaiingen lever en longen

Wie heeft goede ervaringen met chemo bij uitzaaiingen in de lever en longen? Wat heb je toegediend gekregen en hoelang? Zijn de tumoren verkleind? Kortom zijn er goede berichten omtrent chemo? Want waarschijnlijk is dat het enigste wat er nog op zit.

Biankel schreef op za 17 jun 2017 23:47

Biankel

• Amazone

Re: chemo-ervaringen bij uitzaaiingen lever en longen

Ik kan je nog niet veel vertellen omdat ik net pas mijn tweede chemo achter de rug heb. Heb ook nog geen uitzaaiingen in mijn longen, wel in de lever en wat in de botten. Ik heb pertuzemab en mastuzumab gehad (immunotherapie) en docetaxel. Na de eerste keer die 100 % was merkte ik heel snel dat mijn lever beter was geworden. Minder pijn, minder donkere urine. De lever voelt een stuk rustiger en kleiner aan. Helaas had ik een stafylokokkeninfectie opgelopen en moest een paar dagen in het ziekenhuis blijven. Daar kwamen ze er dmv bloedtesten wel achter dat mijn leverwaarden flinke gestegen waren, dus dat is gunstig. De tumor in mijn borst lijkt kleiner te zijn maar zeker ben ik daar niet van. Verder weet ik het nu nog niet. Na de derde chemo krijg ik een ct scan en zullen we verder zien. Heel veel sterktt, kracht en liefde.

ellenk schreef op zo 18 jun 2017 09:26

ellenk

• Noord-Brabant

Re: chemo-ervaringen bij uitzaaiingen lever en longen

ik heb zojuist 6 AC-kuren afgerond vanwege groeiende uitzaaiingen in de lever. Daarvoor waren botten en lymfeklieren al aangetast. De kuren waren echt zwaar maar van iedere drie weken had ik een slechte week en twee goede weken waarin we ook echt leuke en waardevolle dingen konden doen, zoals lange weekenden weg, uit eten, etc. Ik krijg pas over twee weken de scanuitslag maar de voelbare klier in mijn oksel (mega groot) is geminimalisieerd. Uiteraard hopen we dat ook de uitzaaiingen in de lever flink zijn teruggedrongen. Ik ken veel voorbeelden van mensen die na chemo nog weer langere tijd (sommige jaren) op een andere veel mildere behandeling door konden.