Mika's marathon 16-10-2011

40 berichten / 0 nieuw
afbeelding van Maisa
Mika's marathon 16-10-2011

Op zondag 16 oktober rent Mika de marathon van Amsterdamvoor Stichting Amazones.

Wie wil er, net als ik, langs het parcours staan/zitten om haar aan te moedigen?

Het parcours staat hier: http://www.amsterdammarathon.nl/uploads/ul_42%20km%202011_2.pdf
Voorkeur voor een meetingpoint is een eventueel beschikbaar afdak en toiletten :mrgreen: Misschien hebben de Amsterdamse Amazones suggesties?

Ik heb het al lang geleden op mijn kalender gezet maar durf nog niet te zeggen of het lukt, maar het lijkt me waanzinnig leuk :)
Dus onder voorbehoud :)

afbeelding van goudblok

Toen ik vroeger in het De Mirandabad werkte kwam de Marathon van Amsterdam daar altijd langs (wij bemande daar dan een drinkpost). Ik kan niet heel goed zien of dat nog zo is.

Er is in ieder geval een afdak mocht het geen mooi weer zijn het is te lopen vanaf station Rai en vroeguhr was er een toilet in de hal (zou goed kunnen zijn dat dat nu niet meer het geval is misschien weet iemand anders dat).

afbeelding van Maisa

Ik lift dit topic nog maar even nu 16 oktober nadert. Wie wil er mee en waar gaan we staan? Ik neig een beetje naar de zuidkant van het parcours. Inderdaad, dichtbij RAI zou goed zijn met OV en ook qua parkeermogelijkheden.

Ellenk, kom je ook? En wie nog meer?

Helaas, die zondag is de enige dag dat M en ik elkaar echt zien. De afgelopen weken en komende weken zitten afgeladen vol.
Maandags gaat hij dan naar Moskou en ik een paar dagen later naar Madrid. Wat hebben we het toch slecht ;)
Maar ik vind het wel heel jammer dat ik niet kan. Mocht M nu ineens een heel andere activiteit want ik had je graag weer eens ontmoet. Gaan we gewoon apart wat afspreken, goed?

Het lijkt mij wel leuk om er te staan - zijn er nog meer gegadigden? ooit - ooit ook een keer een marathon gelopen en had aanmoediging =D> die per fiets het parcours afging, zo had ik onderweg toch telkens support...........en dat was superfijn!

Ik hoor het graag !

afbeelding van Maisa

Emja wil ook en ik ook! Dus we zijn al met zijn drieën. Ik weet niet of ik ga fietsen ;-)

afbeelding van sjakkie

Count me in... amazonepet op en joelen maar :mrgreen:

LEUK ! Gaat gezellig worden !!!!

afbeelding van Maisa

Ladies, ik heb Mika net gevraagd hoe laat ze start en wat haar verwachte eindtijd is. De start is vanaf 9.30 uur (niet schrikken, dat zijn de Kenianen).

Een mogelijk meetingpoint, dat ook voor de foto-amazones van de Pink Ribbon Award handig is, is de Zeeburgerdijk/Mauritskade (35 km-punt). Dat is bij de Molen in Amsterdam-Oost.

De foto-amazones, onder wie Emja, hebben mogelijk nog een afspraak met de fotograaf Marked77. En die woont vrij dichtbij de molen. Dan hoeft Emja voor ons niet de hele stad door te fietsen. De Zeeburgerdijk ligt tussen Centraal Station en Amsterdam-Muiderpoort. Er rijden ook veel bussen, maar ik weet niet of dat op de dag van de marathon ook zo is.

afbeelding van sjakkie

Nou ik hoop wel dat er bussen rijden wat het is stiekem toch een behoorlijke tippel vanaf CS, iets van 4 km ofzo. En nee ik ben dan weer niet van het gezellig door Amsterdam heen wandelen :mrgreen:

Vanaf Muiderpoort is het niet zo ver en 9292 geeft aan dat er daar vandaan wel bussen rijden op die datum maar geen idee of daar de marathon al in verwerkt is?

De start is om 9.30 (inderdaad, de lange dunne afrikanen). laten we zeggen dat ik na 15 minuten (?) over de startlijn mag.
Ik hoop binnen de 4.30 te finischen.
Dat zou betekenen 3.40 uur na de start bij het 35KM punt.
Maar tijden zijn natuurlijk verschrikkelijk onder voorbehoud...

afbeelding van Maisa

Thnx, Mika. Dan zouden wij vanaf 13.30 uur bij het parcours moeten staan.

Sjakkie, je hebt gelijk', het is veel dichterbij station Muiderpoort. De lunch van Emja en de andere fotomodellen is aan de westkant van het parcours, station Muiderpoort is aan de oostkant. Ik ben nog aan het zoeken waar je het parcours eventueel kunt oversteken, anders is het nog geen Amazonemeeting met honderden marathonlopers ertussen!

Mika, bij een marathon is echt alles onder voorbehoud dus maak je geen zorgen! Enne uiteraard sterkte met de laatste voorbereidingen - echt zo sterk van je!

Ik "ken" Amsterdam alleen van de kalverstraat, leidsche plein enzo, dus van mij hoor je geen mogelijk meeting point ! Dus laat maar weten hoe en waar - misschien handig om telefoon nummers uit te wisselen?

Lieve mensen, deze week nog een definitief punt en mogelijk tijdstip bepalen?

Vind het wel leuk om bij elkaar te staan namelijk!

afbeelding van Maisa

Voorstel is om elkaar om 13.10 uur te ontmoeten bij de kruising van de Zeeburgerdijk, Zeeburgerstraat en Mauritskade aan de westkant van het parcours. Dat is bij de molen in Amsterdam-Oost Het is het 35 km-punt en Mika verwacht daar tussen 13.20 en 13.40 uur te zijn.

Bus 22 (halte Zeeburgerstraat) en bus 43 (halte Oostenburgergracht) vanaf Amsterdam CS stoppen vlakbij. Op http://www.gvb.nl kan ik nog niets over omleidingen voor lijn 22 vinden, misschien komt dat nog. Station Amsterdam Muiderpoort ligt ook dichtbij (loopafstand), maar dan moet je het parcours oversteken. Helaas is ook die informatie over waar je kunt oversteken niet beschikbaar (of niet door mij gevonden) :mrgreen:

Fotograaf Marked77, bij wie een aantal fotomodellen van de prachtige inzending voor de Estee Lauder Pink Ribbon Award gaan lunchen, woont op loopafstand van dit meeting point, dus wie weet kunnen er nog wat dames aansluiten die toch in de buurt zijn.

Wie komt er Mika aanmoedigen?

Dank je voor het regelen! Ik ben er!

Maisa schreef:
[b]Wie komt er Mika aanmoedigen?

Helaas kan ik zondag niet maar ik heb wel gesponsord en zal aan je denken Mika.

Thanks Sbous!!!

Meiden, ik vind het echt SUPERleuk dat jullie mij komen aanmoedigen (wat zal ik het nodig hebben...).
Ik waardeer het echt heel erg!

afbeelding van sjakkie

Ik neem de 11:58 trein vanaf Den Haag Centraal spoor 9. Ga jij ook vanaf dat station Maisa? Anders kunnen we misschien samen reizen.

Ik krijg nog steeds geen melding dat de bussen zondag niet zouden rijden dus ga er vanuit dat dat geen probleem moet zijn.

afbeelding van Maisa

Hoi Sjakkie, ja, die trein kan ik ook nemen. Dat van die bussen snap ik niet, want bus 22 rijdt normaal (een deel van) de route van de marathon. Heb je een OV-chipkaart? Want je kunt niet meer met strippenkaart reizen in Amsterdam.

afbeelding van sjakkie

Ik snap het ook niet helemaal dat er nog helemaal niks vermeld wordt, maar volgens 9292 moeten we op lijn 43 stappen dus niet de 22.
Zaterdag nog maar even kijken voor de zekerheid, voor het geval ze op het allerlaatste moment pas gaan roepen dat er iets aan de hand is (zou me geeneens verbazen).

Gelukkig heb ik al jaren een ov-chip (+ ns kortingskaart): Rotterdam was de eerste verplichte regio en daar kom ik nog wel eens ;)

Ik was dolgraag gekomen, maar helaas, uitgerekend aanstaande zondag kan ik echt niet in Amsterdam zijn... Jammer!
Mika, heel veel succes, ik denk aan je op afstand.

Gevonden! Echt heel jammer dat ik je niet kan komen aanmoedigen, Mika. Daarom wens ik je nu al héééél veel succes voor overmorgen. En de andere Amazones heel veel plezier bij het aanmoedigen!
Supergirl, ik ga je vanuit hier aanmoedigen zondag! Heel veel succes, kracht, moed, plezier ook vooral en liefs van Annazone...

Via de tv zender eurosport is de start te volgen om 9.30 uur.
Ook ik kan Mika niet persoonlijk aanmoedigen maar ga zeker voor de tv zitten om er toch bij te zijn en Mika Amazone powerstralen te sturen.

Sjakkie maisa en wie er allemaal nog meer zijn ik ga komen. Hartstikke leuk om samen aan te moedigen!
Hoop jullie wel te kunnen vinden.

Als je het goed vind wil iemand dan het mobiele nummer sturen eventueel in een pb. De mijne is ....(verwijderd door moderator omdat dit wel erg openbaar is. Pb elkaars 06 nummers maar even ofzo :wink: )

Dan kan ik bellen als ik jullie niet kan vinden..

Tot zondag!

Ik zit klaar voor de tv om de start te zien.

Mika, wat een prachtige dag om een marathon te lopen. Wat was je zenuwachtig gisteren en je was een hele andere Mika die ik normaal spreek.

GO GO GO!!!

afbeelding van Maisa

Mika zal al onderweg zijn. Ik heb vanmorgen vroeg al hardgelopen (nee, bij lange na geen marathon). Hier is het koud, droog en zonnig. Prachtig marathonweer!

Hup, Mika, hup!

afbeelding van annie_2

Hup Mika hup. Veel te plezier. Je bent nu al aan het rennen. Prachtig weer ervoor.

Arme Mika.....die heeft nu pijn.
Go go goooooo!!!

Go Mika Go!!

Rennen Mika! Maar ik heb alle vertrouwen in je, dit gaat je lukken!

Hopelijk zit je nu ongeveer rond het 35-km punt, Mika. Heel veel succes met de laatste loodjes! Zet 'm op!!

Zo benieuwd hoe het is gegaan!?!

En hebben jullie Mika gezien en de longen uit jullie lijf geschreeuwd?

afbeelding van Maisa

Gail heeft Mika gezien! Sjakkie en ik hebben haar net gemist, ze was al om 13.15 uur bij het 35km-punt. Het was echt op twee minuten. Ik baal er onwijs van, de bus kwam niet en we hadden die daarna. Mika heeft geweldig gelopen en het was heel goed hardloopweer.

Oh Maisa, wat jammer zeg, die hele reis. Had je wel een gezellige meeting? Maar Mika heeft het dus goed gedaan: haar tijd?

afbeelding van Maisa

Het is erger voor Sjakkie, die had verder gereisd. We waren om 12.50 uur op Amsterdam CS en het was vijf minuten met de bus. Dan moet er dus wel een bus komen... Het gekke is dat ik zelfs bij aankomst nog niet het idee dat we echt te laat waren, maar Mika is ook nog eens eerder gestart dan verwacht. Haar tijd is net binnen de 4,5 uur en heel constant gelopen. Echt heel goed.

afbeelding van sjakkie

Nou Ellenk het was wel heel gezellig om op een terras in het zonnetje lekker aan de koffie te gaan met ons drietjes...
maar @#%, wat baalde we dat we net te laat waren. Hebben zelfs nog even een sprintje getrokken om te zien of we nog bij Mika in de buurt konden komen maar helaas... ik denk echt dat ze een hele goede tijd heeft gelopen want Gail vertelde dat ze straalde en er superfit uit zag nog. Ben ook erg benieuwd!

Sorry, wilde ook nog even komen, omdat jullie in de buurt zaten. Maar was pas om 13.15 bij Marc en toen kon ik niet meer komen. Mika, hoop dat het supergoed gegaan is.