Workshop: Samen zingen op 23 november 2012

108 berichten / 0 nieuw
afbeelding van annie_2
Workshop: Samen zingen op 23 november 2012

Workshop SAMEN ZINGEN
Samen zingen verbindt, raakt, sterkt en is gezellig!

Mijn buurvrouw Odeke de Koning is zangeres en zangpedagoge. Ze treedt vaak op en geeft vanuit haar eigen praktijk les aan individuen en groepen. Ook verzorgt ze zangworkshops voor instellingen en bedrijven.
http://www.odekemusic.com

Toen ik geconfronteerd werd met uitzaaiingen gaf Odeke mij als steuntje in de rug een zangworkshop cadeau. Tijdens die workshop zongen vrienden met haar mij samen door een moeilijke periode heen. Het was voor mij een hartverwarmende en bijzonder verbindende ervaring. Odeke bood hierna aan om in de toekomst zo'n workshop ook eens te organiseren voor andere amazones. En nu is het zover.
Onder begeleiding van Odeke gaan we samen zingen. Zangervaring is niet noodzakelijk, een mooie zangstem hebben evenmin. Zelfs toon kunnen houden is echt niet van belang. Want het gaat vooral om ons enthousiasme, het gezellig samen zingen en elkaar ontmoeten.

Deelnemers kunnen zelf liederen die ze graag samen met de anderen zouden willen zingen voordragen.
Odeke zal proberen de muziek erbij te vinden zodat ze ze op piano kan begeleiden.
Ivm de gereserveerde tijd voor de workshop en de eventuele moeilijkheidsgraad van de voorgestelde liederen is het mogelijk dat Odeke een keuze moet maken.

Vrijdag 23 november 2012
Vanaf 11:30 Odeke en ik ontvangen de Amazones bij mij thuis met koffie en iets lekkers erbij.
12.45 we vertrekken naar Perron 3, op 5 minuten loopafstand van mijn huis, naast het station.
13.00 – 15.00 workshop SAMEN ZINGEN
15.15 – 16.30 gezellig nababbelen bij mij thuis

Voor drankjes zorg ik, Amazones wordt gevraagd iets hartigs mee te nemen voor bij deze borrel.

Aanmelden kan via dit topic. Daar kun je ook aangeven welk lied je graag wil zingen. Deze workshop gaat door bij een minimale aanmelding van 8 deelnemers.

Stichting Amazones vindt het belangrijk te investeren in lotgenotencontact.
Ons hoofddoel is online lotgenotencontact en het uitwisselen van ervaringen, maar er is meer... Wij vinden het belangrijk om te investeren in meetings die ontspannen en gezellig zijn, maar vooral ook iets toevoegen: Amazone-Power!

Deze workshop vinden wij bij uitstek een voorbeeld van een activiteit waarbij Amazones via lotgenotencontact iets gezelligs en verbindends met elkaar doen. Om hierdoor gesterkt weer verder te kunnen met hun leven.

BIJDRAGE STICHTING AMAZONES:
Stichting Amazones steunt daarom deze workshop SAMEN ZINGEN met een bijdrage van € 15 per deelnemende Amazone. De eigen bijdrage voor deelnemende Amazones komt hiermee op € 10,- pp, te voldoen op de dag zelf aan Odeke of Annie.

Vanaf treinstation Rosmalen is mijn huis 5 min. lopen. Kunstencentrum Perron3, waar de workshop gehouden wordt, ligt naast het treinstation Rosmalen. Er is zowel bij mijn huis als bij perron 3 volop parkeergelegenheid.
En voor wie na de workshop nog geen genoeg heeft van de Amazones: Ik kan jullie in het centrum van Rosmalen (10 min lopen) leuke, betaalbare adresjes wijzen om tijdens een etentje na te praten (eigen kosten).

Geef je op en zing mee !

Hoop dat er nog meer Amazones zich gaan melden hier... Geef me bij deze graag op voor deze workshop.... Heb de nodige zangervaring, een lied zal ik nog bedenken ;)
Annie jij gaat toch ook de workshop volgen??

afbeelding van annie_2

Leuk Scheveningen dat je komt zingen :) en
Ja, natuurlijk zing ik zelf mee.

We zijn dus al met twee!
Wie volgt....?

Ik zing zo vals, dat wil ik jullie niet aandoen :-w Bovendien is het 3 dagen na mijn laatste chemo, dus het gaat hem zowiezo niet worden. Dames, die wel gaan, ontzettend veel plezier, het klinkt namelijk wel ontzettend leuk.

Ik ben ook geen zangtalent, maar vind het wel erg leuk. Helaas valt het bij mij ook net ongelukkig voor wat betreft de chemo dus kan ik er niet bij zijn.. Vind het wel een erg leuk initiatief!

afbeelding van annie_2

Jammer hulahoep en diaan. Ik heb op dit moment ook chemo en ik ben dan ook net in de laatste week van mijn vijfde kuur. Bij mij valt deze kuur niet slecht, en bovendien is het voor mij een thuiswedstrijd. Jammer dat jullie, die het toch een leuk initiatief vinden, door de chemo- last geremd worden mee te doen. Maar ik snap het wel.

Ik zie uit naar de volgende inschrijving.

afbeelding van annie_2

hulahoop schreef:
Ik zing zo vals, dat wil ik jullie niet aandoen....

Tijdens mijn cadeauworkshop waren er ook vrienden van mij bij die zeiden vals te zingen.
Nou, niks van gemerkt. Er zijn altijd genoeg goede zangers bij die iedereen meetrekken tot een fijne En goed aan te horen samenzang. En de meeting is meer dan alleen maar ' samen zingen' het is even zo goed ' samen zijn '.

Dus vind je het een mooi initiatief?
inschrijven, DOEN!
Je zult er geen spijt van hebben!

Ik vind het een prachtig initiatief Annie, maar helaas, vroeger school op zangles werd het me al verboden om mijn mond te openen en als ik huishoudelijke klussen doe en ik zing vluchten zelfs de honden met de pootjes over de oren weg.

Als ik me inschrijf denk ik dat jullie er spijt van krijgen. Dus achteraf niet zeggen dat ik niet gewaarschuwd heb.

afbeelding van annie_2

Schrijf je nou maar gewoon in Ollie als je het leuk vindt om erbij te zijn. Bij ons mag je je mond wel open doen, helemaal op jouw eigenste manier! En er moet ook ingehaakt en meegedeind worden . En ik zeg achteraf niks, want je hebt ons gewaarschuwd. :wink: Bovendien: koffie moet er ook ingeschonken worden, lekkers uitgedeeld, borreltjes en nootjes aangereikt en aangeboden. En dit alles zeg ik ook namens Odeke.

afbeelding van annie_2

Even weer onder de aandacht brengen!

Hoi Annie, helaas, ik moet gewoon werken die dag en heb in november ook al wat verplichte cursussen staan dus nog meer wegblijven van de zaak, dat gaat niet.

afbeelding van Nelies

Ik lees het nu pas, leuk, ik wil me graag aanmelden. Ik merk dat ik twijfel, omdat ik zoveel leuke dingen heb moeten afzeggen omdat ik weer eens een infectie had. Maar nu ik mijn (voorlopig) laatste chemo heb gehad, waag ik het erop. Leuk, Annie!

afbeelding van annie_2

Leuk annelies, dank voor je aanmelding. :)
En je mag ook zelf een lied voorstellen.
Ik zag ergens een topic hier over mooie liedjes.
Misschien kan/ wil een moderator hier die link neerzetten.
Daar kunnen we misschien ook mooie liederen uit halen om samen te zingen.

We zijn al met 3

Scheveningen
Annie
Annelies

Nog 5 erbij en het SAMEN ZINGEN gaat door.

afbeelding van Kristine

Hallo Annie,

wat een leuk initiatief!
Is het oke als ik er nog even over nadenk?
zingen kan ik niet, en weet niet of ik echt bij jullie (in mijn ogen) hechtte clubje pas. Ik laat het deze week weten, of is dat te laat?

Groetjes

afbeelding van annie_2

Kristine, natuurlijk ben ook jij welkom! En dat hechte clubje, dat staat juist met open armen klaar om jou in hun lotgenoten clubje op te nemen. Dus schroom niet, weet je welkom.Denk niet te lang na. Schrijf je gauw definitief in. Deze week is goed hoor.

afbeelding van Nelies

Ik heb wel eens liedjes van Annie MG Schmidt gezongen (ja zuster, nee zuster) bij een workshop, Lekker nostalgisch.
Ook Jiddische (Israëlisch) liedjes, ook heel erg leuk.
Gezellig, Kristine, als je komt. Mijn longen doen het niet zo best meer, en zingen kan ik ook niet zo goed, maar zo' n workshop is altijd leuk.
Mijn man wil die dag vrij nemen om mij te brengen (ik woon in een dorp onder Rotterdam), er kunnen mensen meerijden hoor. Mijn man gaat in die tijd lekker shoppen in de buurt.

Cat

annie schreef:
Ik zag ergens een topic hier over mooie liedjes.
Misschien kan/ wil een moderator hier die link neerzetten.
Daar kunnen we misschien ook mooie liederen uit halen om samen te zingen.

Bedoel je deze Annie?

afbeelding van annie_2

Ja cat, die bedoelde ik. Dank je voor het hier neerzetten.
Kristine, weet je al of je definitief komt? Ik zou het echt leuk vinden jou in real life te leren kennen. Jij een van de jongste hier op de site en ik de oudste. Kan goed samengaan toch :wink: .

Nog even verder onder de aandacht brengen deze workshop.
8 deelnemers zijn nodig om de workshop door te laten gaan.
We zijn nu met 3.

Leuk annelies dat ik jou ook real life leer kennen.
En wat lief dat je man zoveel moeite wil doen om ju mee te laten doen aan de workshop.
Het gezellig samenzijn ook.

SAMEN ZINGEN
verbindend, verwarmend, omarmend!
Echt waar!

afbeelding van Kristine

Okee! Ik doe mee! Beetje eng is het wel hoor. Zingen en dan echt met de neus op de borstkanker gedrukt worden. Ik rij vanuit eindhoven als iemand op de weg ligt wil ik wel ophalen. Ps. Ik ben best een beetje verlegen hoor !

We hebben nu dus 4 deelnemers (Annie, Annelies, Kristine en Scheveningen, nog 4 te gaan om de workshop door te laten gaan....
Kom op lady's... zingen is heerlijk ontspannend en weer een leuke gelegenheid andere Amazones te ontmoeten :wink:

afbeelding van annie_2

Deelnemers tot nu toe:

Scheveningen
Annie
Annelies
Kristine

Blosjes op de wangen is charmant Kristine. :wink:

Wie volgt?

afbeelding van annie_2

Nog een keer onder de aandacht brengen.

Ook Odeke. mijn buurvrouw, zangeres en zangdocente en de workshopbegeleidster heeft ook iets geschreven. Ze kon het alleen niet zelf plaatsen hier, ze krijgt geen toegang. Dus ze heeft mij gevraagd het voor haar te plaatsen. Bij deze:

Odeke schrijft:

" Beste Amazones, het samen zingen gaat vooral om het plezier! Ik wil jullie juist graag duidelijk maken die dag dat naar mijn mening iedereen kan zingen. En dat zingen heerlijk is. Een fijn moment om samen te komen en te genieten.Laat je niet weerhouden door de gedachte dat je niet goed genoeg zou kunnen zingen. Het accent ligt zeker niet op kanker, het idee is eerder daar even niet mee bezig te zijn. Het lijkt me erg leuk jullie te ontmoeten.
Hopelijk tot 23 november!"

Wie komt ons groepje versterken en lekker meezingen?

afbeelding van Choc

ik vind het een leuk intitiatief maar ik vind het wat ver van huis! Hopelijk komen er nog een paar enthousiaste mensen bij zodat het door kan gaan!

Ja, ik vind het heerlijk om te zingen! Helaas reageren mijn kinderen vaak net als de honden van Ollie.
Maar ik meld me bij deze aan. Plus meteen als taxi. Ik kan mensen met de auto meenemen vanuit Utrecht (ook vanaf Centraal Station Utrecht).
Ik ben dol op smartlappen. En de meezingers van Annie M.G. kan ik ook erg waarderen. Maar eerlijk gezegd maakt het me niet zo erg uit.

afbeelding van annie_2

Gezellig bogie. En ik vind het heel leuk om jou weer te zien. De weg naar rosmalen ken je! Ik hoop dat greetz dit topic ook in de gaten houdt. Dat ze met je mee naar hier komt! Greetz, hoor je me? Kom je ook?

Deelnemers

Scheveningen
Annie
Annelies
Kristine
Bogie
........
........
.......

Wie durft ook?

Dag Annie, ik zal Greetz wel even contacten. Nog drie te gaan, begrijp ik?

Onder het motto: doe eens gek! Geef ik me ook op! Het is voor mij ook ver. Ik woon in Zuid-Limburg. Maar het lijkt me heel leuk. Ook al kan ik niet zingen. Whahaha

Maar Kristine, als jij mij oppikt op het station in Eindhoven, kunnen we samen naar Rosmalen rijden. Door de chemo zijn mijn ogen erg achteruit gegaan en zie ik 's avonds heel slecht, dus lijkt het me veiliger om met de trein te komen. ;)

afbeelding van Kristine

Haha ik haal je wel op! Ik ben wel een stresskip op de weg, en inparkeren kan ik niet, ik loop liever 100 meter om dat ik mn auto gewoon neer kan zetten dan dat ik moet inparkeren, dus als je dat accepteert dan mag je mee!
Ik vloek niet, maar ben wel een aparte in de de auto.

afbeelding van annie_2

Oh, leuk tante. Welkom bij de zangclub.
Lief kristine dat je haar mee wil nemen vanaf station eindhoven!

Bogie, lief dat je greetz even polst. Hoop zo dat ze meekomt.

We zijn nu met:

Scheveningen
Annie
Annelies
Kristine
Bogie
Tante
.........
.........

Nog minimaal 2 erbij.
Meer mag zeker ook!

Wie doet nog meer eens gek?

Jullie weten het he, je mag liederen inbrengen.
Dus........ Roept u maar.
Niet te lang mee wachten, want odeke wil zich goed voorbereiden.

Ik wil graag het lied
- suzanne . Van Herman van Veen.

Ik ben niet in het land op 23 november. Anders deed ik zeker mee. Jammer voor mij. Wat een leuke workshop. :D

Whahaha Kristine! Nou dat accepteer ik wel hoor.

In het ergste geval parkeer ik de auto wel in. Ik heb jaren als accountmanager gewerkt en moest dan mijn auto in de stad in het meest kleine "gaatje" parkeren. Dus dat kan ik goed!

Kijk, zo helpen we elkaar! ;)

Maar Annie: mogen we een lied doorgeven? Waar moet het aan voldoen?

afbeelding van annie_2

Tante, gewoon een lied wat jij heel mooi vind en een echte meezinger is. Dus niet al te moeilijk te zingen is zodat we dat onder pianobegeleiding van odeke na wat oefenen wel samen mooi kunnen zingen.

Hierboven ergens ( ik geloof op pagina 1 van dit topic) staat een link naar een pagina hier op het forum waar veel liederen staan die lotgenotes mooi vinden. Wil je even wat inspiratie opdoen kan je die ook eens doornemen . Succes.

Wie kunnen we nog over de streep trekken?

EllenK, kom je echt niet? Ik was er helemaal van uit gegaan dat jij , als onze superzangster zou komen. Toenou, kom nou! Zo fijn om jou er bij te hebben.

afbeelding van Kristine

Annie, is het de bedoeling dat je solo zingt of met zijn allen??? Solo dan barst ik in tranen uit, dus dat is misschien niet zo gezellig :P

afbeelding van annie_2

Nee hoor kristine, solo zingen doen we niet. We zingen lekker samen. Dus ggen zorg hoor.

afbeelding van Aaike

Ja, ik kom ook !!! yeah yeah Heb er zin in.

afbeelding van annie_2

Oh greetz, wat maak je me blij. :D :D :D
Wat fijn dat je mee komt zingen. :-w

We zijn nu met 7

Scheveningen
Annie
Annelies
Kristine
Bogie
Tante
Greetz
..........!!!!
..........
..........
..........
..........
Nog 1 om het door te kunnen laten gaan. Meer mag natuurlijk ook.
Wie, oh wie, maakt de minimaal 8 deelnemers rond?

afbeelding van annie_2

annie schreef:

We zijn nu al met 7 :D :D :D

Scheveningen
Annie
Annelies
Kristine
Bogie
Tante
Greetz
..........!!!!
..........
..........
..........
..........
Nog 1 om het door te kunnen laten gaan. Meer mag natuurlijk ook.
Wie, oh wie, maakt de minimaal 8 deelnemers rond?

Ik geef me op onder voorbehoud. Denk dat de kans kleiner is, dat ik niet kom als wel, maar je weet maar nooit ........

Kwam net spontaan bogie tegen in de sportschool (toch handig die Amazone t-shirts, dan spreek je elkaar makkelijk aan). Ze heeft aangeboden, dat ik meemag rijden, dus dan is het nog kleinere moeite.
Het is dus 3 dagen na mijn 6de chemo. Bij de eerste 4 zou het gelukt zijn, bij de 5de niet. Maar wie weet hoe ik me na de 6de voel en dan kan ik hopelijk op het allerlaatste moment nog besluiten mee te gaan.

afbeelding van annie_2

Oh HulaHOOP. Wat leuk.

Ik HOOP dat het gaat lukken. Zeker nu je mee kan rijden met Bogie. Dat jullie elkaar ontmoeten op sport, ik denk dan, dat heeft zo moeten zijn. Ik zet je dus onder voorbehoud erbij, want echt jezelf forceren moet je niet doen. Maar kom je mee, weet dat we je lekker gaan verwennen, met taart, koffie, thee, sapje, een knuffel en een lekkere luie stoel. En samen zingen kan ook vanuit een stoel.

En via de agenda ook een aanmelding van Marja. Zij maakt de 8 dus rond.
Leuk Marja, weet je van harte welkom!

Joepie de zangworkshop gaat door! :D :D :D :D :D

Deelnemers nu

Scheveningen
Annie
Annelies
Kristine
Bogie
Tante
Greetz
MarjaV65

hulaHOOP ( onder voorbehoud )

..........!!!!
..........
..........
..........
..........

Wie doet nog meer mee?
Kom er gerust nog bij. Hoe meer zangers, hoe meer vreugde!
En mijn huis is groot genoeg om jullie te ontvangen.

Annie, ik dacht inderdaad ook, het heeft zo moeten zijn :-w

afbeelding van annie_2

annie schreef:
Oh HulaHOOP. Wat leuk.

Ik HOOP dat het gaat lukken. Zeker nu je mee kan rijden met Bogie. Dat jullie elkaar ontmoeten op sport, ik denk dan, dat heeft zo moeten zijn. Ik zet je dus onder voorbehoud erbij, want echt jezelf forceren moet je niet doen. Maar kom je mee, weet dat we je lekker gaan verwennen, met taart, koffie, thee, sapje, een knuffel en een lekkere luie stoel. En samen zingen kan ook vanuit een stoel.

En via de agenda ook een aanmelding van Marja. Zij maakt de 8 dus rond.
Leuk Marja, weet je van harte welkom!

Joepie de zangworkshop gaat door! :D :D :D :D :D

Deelnemers nu

Scheveningen
Annie
Annelies
Kristine
Bogie
Tante
Greetz
MarjaV65

hulaHOOP ( onder voorbehoud )

..........!!!!
..........
..........
..........
..........

Wie doet nog meer mee?
Kom er gerust nog bij. Hoe meer zangers, hoe meer vreugde!
En mijn huis is groot genoeg om jullie te ontvangen.

Ik stuur binnenkort iedereen per PB mijn adres en tel nr. door.

afbeelding van annie_2

Even up.

Want er is nog plaats genoeg. Mijn huis staat open en de zangworkshop ruimte die we gehuurd hebben, MET VLEUGEL , is ook lekker ruim. Dus: kom onder begeleiding van Odeke een dagje meezingen met het amazone- gelegenheidskoor!

Gewoon doen!

wat ontzettend leuk dat jullie dit soort dingen ook doen !
Ik wens jullie alvast heel veel plezier !!

afbeelding van annie_2

Peaches, zin om mee te komen zingen!
Je bent welkom.

annie schreef:
Even up.

Want er is nog plaats genoeg. Mijn huis staat open en de zangworkshop ruimte die we gehuurd hebben, MET VLEUGEL , is ook lekker ruim. Dus: kom onder begeleiding van Odeke een dagje meezingen met het amazone- gelegenheidskoor!

Gewoon doen!

En even vertellen.
Odeke kwam net zeggen dat ze in perron 3 had aangegeven voor welke doel ze de ruimte met vleugel wilde huren. Ze vonden het zo'n mooi initiatief dat ze de ruimte nu gratis aan ons aanbieden. =D> :D =D>

afbeelding van Nelies

:D =D> mooi gebaar !

O wauw, wat super zeg!!!

Cat

Wauw Annie, wat een supergebaar van hen!

Das lief aangeboden Annie maar volgens man en zoon kan ik beter niet in het openbaar zingen ;-) Dus dat doe ik alleen als ik in mijn uppie in mijn auto zit, heel hard !! hahaha

Gelukkig zijn er nog genoeg lieve mensen op deze aardbol =D> Op welke datum moet je de liedjes doorgeven Annie??
Liefs Scheveningen

afbeelding van annie_2

NU kan je je liedjes doorgeven Scheveningen.

En zijn er nog vrouwen die dit topic nog niet gezien hebben, lees dan de beginmail en schroom niet, kom met ons meezingen.
En zijn er nog vrouwen die de meeting workshop leuk vinden maar nog twijfelen? Stap uit je twijfel en kom lekker meedoen.

Zingen kunnen we allemaal!
Dat zul je zien, horen en beleven!

Pagina's