Last van hals/strottehoofd??

20 berichten / 0 nieuw
Offline
Berichten: 293
Last van hals/strottehoofd??

Hallo meiden,
Ik ben nu sinds half november klaar met alle bestralingen en daarna de chemo's.
Nu heb ik de laatste 3 weken last van mijn hals. Niet continue, maar wel meerder malen per dag. Tis een gek gevoel ter hoogte van stottehoofd.
Net of ze daar je hals dichtknijpen :? Maar geen pijn met slikken of eten oid.
Nu vraag ik me natuurlijk af, wat dat nou weer kan zijn en jullie begrijpen wel dat ik meteen het ergste denk. Ik krijg overmorgen weer Herceptin en moet dan over twee weken naar internist.
Herkent iemand dit?????? Moet ik hier nu al mee naar huisarts of gewoon proberen naast me neer te leggen en over 2,5 week bij internist aangeven?? (als het er dan nog is)
Groeten
Muriel.

Offline
Berichten: 653

hoi muriel,

ik was het alweer vergeten, maar ik herken het gevoel. Ik heb het ook gehad tijdens mijn chemo's (weet niet meer of het van AC of Taxol was....). Het gevoel alsof er een pingpongbal in mijn keel zat, idd ter hoogte van mijn strottehoofd. Is dat wat jij ook voelt?
Bij mij is het in ieder geval snel weer over gegaan.

groeten

Offline
Berichten: 293

Tja Kris, zo zou je het gevoel kunnen omschrijven :lol: , maar
ik ben al wel 2 maanden klaar met mijn chemo :?

Doei
Muriel

Offline
Berichten: 653

o sorry, dat had ik gemist.......Nee, dat is dan anders dan bij mij.....Tsja, moeilijk om in te schatten of je 2,5 week moet wachten. Als het je niet lekker zit, bel je anders toch om dit te vragen? Kun je de oncopleeg niet bellen om het haar te vragen?

Offline
Berichten: 293

Tja ik zie nog wel even.
Maar heb al wel in de gaten dat niemand hier ervaring mee heeft.
60 x bekeken, maar van 1 amazone reaktie :cry:

Doei
Muriel.

Offline
Berichten: 762

Ik heb zelf geen bestralingen gehad....maar kan het daar niet een nawerking van zijn?

Enne...als je besluit niet naar de huisarts te gaan: dan zeker even bij de pleeg aangeven als je donderdag voor je H gaat....misschien kan zij er wat mee...of zegt ze dat je wel meteen een afspraak bij de arts moet maken....Iemand zal het toch wel herkennen??

(Enne...misschien probeer je ook te hard te gaan, met alles weer doen, als ik zie dat je je chemo's nog maar zo kort achter je hebt...en dan al weer werk en ik dacht ook H & B?, dat is gewoon héél snel héél véél joh! [kiss] )

Zo'n zielig gezichtje omdat er niemand reageert, vin ik ook een beetje zielig......ik herken het dan wel niet, maar wil je wel graag helpen :wink:
Ruth

afbeelding van Maisa
Berichten: 3771

Muriel schreef:
Maar heb al wel in de gaten dat niemand hier ervaring mee heeft.
60 x bekeken, maar van 1 amazone reaktie :cry:

Ik leef ook mee, maar heb er geen ervaring mee. Ik ken het gevoel niet, maar wil je veel sterkte wensen. En wel melden bij de verpleging, die horen het misschien wel vaker. Zeker als het al 3 weken duurt zou ik er niet mee wachten.

Offline
Berichten: 496

ik herken het wel :?
ik had tijdens de chemo erg veel problemen met slikken, maar na de chemo is er altijd rechts langs het strottenhoofd :shock: een buerse plek, tenminste zo voelt dat
nu , 2 jaar na de chemo, voel ik het alleen nog als ik moet huilen....

maar toch ff melden hoor ....

grxxtjes
mamsan

afbeelding van Corine
Berichten: 36

Ik herken het gevoel. Het is net of je steeds 'iets'' weg moet slikken. Bij mij zit het niet steeds op dezelfde plek (lijkt het) en ik heb het ook niet constant. Ik denk zelf dat het van mijn maag komt.. maar ik weet het niet. Het zou ook met hoesten te maken kunnen hebben.

Ik heb het gemeld bij de interniste maar die vond het niks alarmerends.

groetjes

afbeelding van rinie_4603
Offline
Berichten: 145

Ook ik heb daar problemen mee

Of er constant iets in je keel zit niet weg geslikt krijgt en ook niet opgehoest.

Omdat mijn stem daar behoorlijk onder lijdt op het ogenblik, dacht mijn ha aan een ontsteking op mijn stembanden en heb daar een kuurtje voor gekregen.

Deze problemen heb ik sinds de bestraling jan. 2005. Soms wat meer en soms wat minder.

afbeelding van britt
Offline
Berichten: 26

Ook ik herken het gevoel. Bij mij werd het veroorzaakt door een schimmel in mijn keel. Ik had dit al eerder, voor de bk gehad als bijwerking van medicijnen en kon het daarom herkennen.

Zo'n schimmel kan heel diep zitten. Bij mij was er een scopie nodig om het te kunnen zien. Op zich geen ingrijpend onderzoek: er wordt een slangetje met een klein camera'tje in je neus gestopt en dat laten ze zakken tot in je keel. Een andere manier van testen is spoelen met een watertje wat je daarna in een potje moet spugen. Vervolgens wordt dat onderzocht op sporen van schimmels. Nadeel: als de schimmel diep zit, is dat 'spoelseltje' schoon en kan de diagnose niet worden gesteld.

Als het een schimmel blijkt te zijn kan je daar relatief eenvoudig afkomen met een kuurtje.

Enne... iets hoeft niet persé 'alarmerend' te zijn om het te laten behandelen (dit voor Corine).

Offline
Berichten: 1446

Ik was het al weer vergeten, maar ik had idd ook een schimmelinfectie in de slokdarm na de chemo's. Volgens mij heb ik daar 2 weken medicijnen voor geslikt.

Later kreeg ik weer last van de slokdarm, maar toen was het een bijwerking van de bestraling. Heb daar een maand of 5 medicijnen voor geslikt en toen duurde het nog een tijdje voordat het helemaal weg was.

Offline
Berichten: 351

Ik heb nu 2x AC gehad en merk dat ik na die AC kuren het gevoel heb alsof er een krop in mijn keel zit,niet continue,maar iedere dag wel een tijdje,ik kan wel slikken,alleen moet ik mijn eten wel extra goed kauwen.Ik heb ook best veel op mijn bordje gekregen de afgelopen tijd,maar is dit gevoel van mijn keel niet iets wat van de AC kan komen?Ook heb ik wel eens een branderig gevoel in mijn keel,ik heb pantazol,zou ik dat gewoon moeten nemen iedere dag?
Het zit echt idd ongeveer bij mijn strottenhoofd,met af en toe dan branderigen,misschien toch de internist of dagbehandeling bellen?

Offline
Berichten: 743

ik herken het zeker!
Een schimmelinfectie bleek het bij mij niet te zijn, ik had smaakverlies en slikklachten, een zogeheten globusgevoel, meestal te wijten aan verkeerde (een teveel aan) spierspanning in je halsgebied.
Ik heb er een zeer ervaren logopedist naar gevraagd, misschien weet ze mij en ons meer te vertellen, ik houd jullie op de hoogte!

Loesje

afbeelding van Anoniem123
Offline
Berichten: 4231

3kids schreef:
Ook heb ik wel eens een branderig gevoel in mijn keel,ik heb pantazol,zou ik dat gewoon moeten nemen iedere dag?

Dat kan in elk geval geen kwaad, als je andere medicijnen (zoals chemo) krijgt. Als het dan niet weggaat, moet je toch eens bellen met het ziekenhuis of je huisarts.

Offline
Berichten: 616

Ze wilden mij direct nexium voorschrijven voor de chemo, dus JA elke dag slikken (ik had al Nexium, omdat ik een middenrifbreukje heb en daardoor heel snel last van maagzuur)

Offline
Berichten: 51

Quote:
Ik heb er een zeer ervaren logopedist naar gevraagd, misschien weet ze mij en ons meer te vertellen, ik houd jullie op de hoogte!

Loesje

En... Heb je al een antwoord? Ik wacht gespannen af :wink:.

Groetjes Sisca.

Offline
Berichten: 50

Je kan ook Ulcogant suspensie vragen. Dat beschermt de slijmvliezen in maag, twaalfvingerige darm en slokdarm. Ik heb dat gekregen toen Pantozol 1x per dag niet voldoende werkte tegen het maagzuur tijdens de chemo. Toen ik laatst weer veel dexamethason moest slikken voor mijn hersenoperatie kreeg ik ook weer last van een 'rotgevoel' in mijn keel/slokdarm en toen ben ik het weer gaan slikken. Het hielp echt goed!

Offline
Berichten: 743

nee, helaas nog niet, ze heeft het giga druk...
Maar ik weet dat ze rondvraagt...
Ik weet wel dat van alle logopedische stem-, slik- en eetklachten bar weinig bekend is in combi met bk behandeling (mn hormoontherapie en bestraling). Ik zal haar nog eens mailen, wie weet...

ik hou je absoluut op de hoogte

Loesje

Offline
Berichten: 4226

omhoog voor Hoop