34 piepjes, 300 tellen

3 berichten / 0 nieuw
34 piepjes, 300 tellen

In juli 2010 is bij mij borstkanker geconstateerd. Tijdens mijn ziekte heb ik mijn gedachten en emoties op papier gezet en een weblog bijgehouden. De verhalen van mijn weblog heb ik gebundeld in het boek '34 piepjes, 300 tellen' en beschrijft mijn ervaringen met het zware ziektetraject. Facetten als borstamputatie, kaal worden, chemotherapie, bestraling, leven en werken na kanker worden op een emotionele (en soms humoristische) manier beschreven. Maar bovenal gaat mijn boek over hoe ik op een positieve manier de strijd met kanker ben aangegaan. Een wereld die totaal onbekend is als je er nog niet mee in aanraking bent geweest. Je raakt de regie kwijt over je leven omdat je lichaam ineens alles bepaalt. Hoe je hiermee om kunt gaan, beschrijf ik op een inspirerende wijze in mijn boek. Ik hoop dat mijn lotgenoten kracht kunnen putten uit mijn ervaringen. Voor mijzelf is het schrijven van de verhalen een onderdeel geweest van mijn verwerkingsproces. ISBN: 978-94-90537-54-8 (uitgever http://www.in-outbooks.nl) Warme groet, Bettie Fischer

Vanwaar de titel?

Hallo zangeres72,
Tijdens mijn bestraling telde ik het aantal omwentelingen (34) van het apparaat en telde ik tot 300. Dan wist ik dat mijn bestraling er weer opzat. Het was een manier om afleiding te zoeken.

Hartelijke groet,
Bettie