Amazones4kids 2012

121 berichten / 0 nieuw
Amazones4kids 2012

Zondag 28 augustus 2011 hebben we de aftrap gegeven voor de derde maal Amazones4kids. De gedachte achter Amazones4kids is dat we 'achtergebleven' kinderen (tot/met 18 jaar) van overleden amazones één keer per jaar aandacht te geven. Gewoon een cadeautje, niet een zwaar beladen herinnering aan hun mama, maar gewoon een aardigheidje, waarvan ze zich later misschien realiseren dat wij hen niet vergeten zijn. Of misschien zien ze het gewoon als een cadeautje en dat is dan ook prima. Inmiddels is het ons tweemaal gelukt om daar voor te zorgen. De verhalen en reacties kun je lezen in dit topic : klik hier Ook komend jaar gaan we ervoor zorgen dat er op 20 januari, de oprichtingsdatum van De Amazones, iets bij deze kinderen thuis afgeleverd wordt. Het pakket moet een WAUW-reactie oproepen !!!!! Bij het pakket zal een kaartje komen met een tekst als ‘De Amazones zijn jarig en daarom krijg jij een cadeautje’. Wat er precies in dat pakket moet zitten, dat moet nog bedacht worden. Vind je het leuk om er over na te denken met andere Amazones, meld je dan aan. Er komt een speciaal hoekje online waar we kunnen brainstormen. Wil je met geld sponsoren, dan kun je geld overmaken op gironummer 4340044 tnv Stichting De Amazones ovv Amazones4kids. Wil je in natura sponsoren, neem dan even contact op, dan kunnen we overleggen over hoe en wat. Hoe meer er in het pakket zit van verschillende Amazones, hoe leuker. Werk jij bij een bedrijf of ken jij iemand bij een bedrijf dat misschien wel zou willen sponsoren, met geld of in natura? Neem dan ook even contact op. Zondag 15 januari 2012 gaat er ingepakt worden. De locatie moet nog afgesproken worden, maar in principe wordt dat weer een hele gezellige Amazone-meeting !!!! Hoe meer Amazones meedenken, meedoen en bijdragen, hoe meer het initiatief gedragen wordt door een grote groep en hoe specialer het allemaal wordt.... Wie wil? Mede namens, Bestuur Stichting Amazones Coördinator Dees

afbeelding van Anoniem123

Ik meld mij meteen aan (ja, gek he, als coördinator.....). Je hoeft overigens niet persé mee in te komen pakken hoor, of iets anders te doen. Meedenkers en brainstormers zijn ook van harte welkom in het online hoekje.

mv3

Ik meld mij ook aan!
Misschien alleen maar helpen inpakken, maar ik help sowieso.

Yep! Aanwezig, present etc etc

Ik wil ook helpen inpakken!

Ik ben er wederom bij

afbeelding van Esmuis

Ik wil op een of andere manier wel meehelpen. Misschien niet met inpakken (te druk), maar we kijken wel even.

Ik meld mij aan!
Liefs, Belle

afbeelding van admin

Ik meld mik bij deze ook aan. Liefs CD

Helemaal super, dames.... Het meest urgente voor nu is dat we nog 500 euro nodig hebben en sponsoring in natura, gewoon leuke dingetjes. Heb je ingangen, ideëen...... bij mensen die je kent?

Ik zal hier en daar eens rondvragen Dees.

Kamasta schreef:
Ik zal hier en daar eens rondvragen Dees.

Geweldig !!! Dank je !!!

Hoi Kamasta,
Top dat je mee wilt denken! !
Toch een vraag: Neem je voordat je mensen gaat benaderen wel contact op met Dees of met

en laat je weten wie/wat je in gedachten hebt? Dan kun je overleggen hoe of wat. Zie ook het eerste bericht in dit topic. Omdat het gaat om sponsoring is het belangrijk dat er vooraf overleg is. Want uiteindelijk is de stichting verantwoordelijk. Vandaar.
Overleggen kan trouwens ook in het brainstormtopic over Amazones4Kids. Dat is de online denktank waar wordt gebroed op ideeën voor 2012. Als je wilt voegen we je toe. Laat maar weten!

Hai Ambulo,
Voeg me maar toe aan de denktank.

Gebeurd. :D

ben ondertussen wel zo vrij geweest een soort van oproepje op mijn facebook pagina te plaatsen..........

Kamasta schreef:
ben ondertussen wel zo vrij geweest een soort van oproepje op mijn facebook pagina te plaatsen..........

Da's heel prima. Als er echt afspraken gemaakt worden met een sponsor (zeker als er een tegenprestatie gevraagd wordt) moeten we dat even kortsluiten. Mijn ervaring is ook dat lukraak brieven sturen geen enkele zin heeft. We zoeken dus echt mensen met contacten !!

afbeelding van Lydia63

Wat een geweldig initiatief van jullie! Voor de kinderen is het zo zwaar om je moeder te moeten missen. Wat betreft sponsoring: als 10 mensen 50 euro overmaken, of 20 mensen 25 euro ben je al aan 500. Moet lukken voor januari?! Ik moet ff sparen, maar zal zeker wat overmaken. En onder voorbehoud wil ik er ook wel bijzijn met inpakken hoor. Voorbehoud, als het sneeuwt, ik ben geen held in sneeuw rijden, en vanuit mijn woonplaats is het altijd een eind rijden. Voorbehoud ook omdat ik niet zover vooruit kan kijken.

Lydia63 schreef:
Wat een geweldig initiatief van jullie! Voor de kinderen is het zo zwaar om je moeder te moeten missen. Wat betreft sponsoring: als 10 mensen 50 euro overmaken, of 20 mensen 25 euro ben je al aan 500. Moet lukken voor januari?! Ik moet ff sparen, maar zal zeker wat overmaken. En onder voorbehoud wil ik er ook wel bijzijn met inpakken hoor. Voorbehoud, als het sneeuwt, ik ben geen held in sneeuw rijden, en vanuit mijn woonplaats is het altijd een eind rijden. Voorbehoud ook omdat ik niet zover vooruit kan kijken.

Ja leuk !!! Wil je ook mee discussiëren in onze Denktank?

Ik meld me aan bij deze officieel want dat had ik geloof ik off the record ook al gedaan haha!

CarpeDiem schreef:
Ik meld me aan bij deze officieel want dat had ik geloof ik off the record ook al gedaan haha!

Helemaal goed !!!

afbeelding van Lydia63

Dees, ja misschien wel, waar zit die denktank? Ik heb er vannacht al aan liggen denken: er zijn natuurlijk kinderen in diverse leeftijden, en elke leeftijd heeft zo z'n specifieke wensen, denk ik. Dus ook welk cadeau geef je aan wie, weten jullie ook interesses van deze kids? 's Nachts komen er nog wel eens goed ideeen naar me toe.... Ik kan ook beter niet 's avonds laat op deze site zitten. Neem ik al jullie verhalen mee met alle gevolgen van dien (denkedenkedenk, als ik beter kan slapen)

Misschien kan een moderator je even toevoegen, Lydia, als je mee wilt denken (en dan niet 's nachts doen, hoor.... 's Nachts gewoon slapen !!!)

Lydia63 en CarpDiem zijn toegevoegd aan de denktank.

Weet je wat zo onhandig is? Als er een paar dagen geen berichten staan in de Denktank, dan kan ik hem niet meer terugvinden. Kun je me helpen?

Ik wilde even zeggen dat ik nav Kamasta's bericht ook een bericht op Facebook heb geplaatst en dat heeft al wel wat reacties opgeleverd, dus misschien kunnen meer mensen dat doen..... Of mijn bericht delen, zodat andere mensen het ook zien...

In onze speciale Amazones4kids Denktank wordt druk gewerkt. Het pakket begint serieuze vormen aan te nemen en de groep betrokken Amazones groeit gestaag. Wil je meedenken, meelezen of anderszins helpen, laat het dan even weten.... Hoe meer zielen, hoe meer vreugd...

Waar gaan we inpakken?

Bij mij mag. Ik kan niet echt enorme afstanden reizen, want dat red ik gewoon niet. Datum staat al wel vast. Dat gaat zondag 15 januari worden. Tzt hebben we wel besloten waar.....

Hoi Dees, het kan ook bij mij hoor! Ik woon ongeveer een uur rijden bij jou vandaan. Maar we kijken wel. Ik vind alles oké. Zowieso neem ik iets lekkers mee!
Veel liefs van Corine

Is er iemand die in de buurt van Venray een doos sjaals en een stel dozen kan ophalen voordat we de 15e januari gaan inpakken? Alles staat dan bij Pannetje klaar..... (of evt bij Marielle)....

even up

Alles staat hier klaar en ik neem het zaterdag mee naar een Amazone en Dees en zij regelen dat dit voor de 15e bij Dees is. Geregeld dus! :P

Ik wil ook graag meedoen.

afbeelding van Irene

Ik koop dit jaar geen cadeautjes maar ik maak geld over.
Na 2 jaar dingetjes gekocht te hebben weet ik ook niet meer wát ik moet kopen. :?
De kinderen worden ook ouder en ik heb geen idee wat erbij de jeugd leeft van hebbe dingetjes. :shock:
Kan ik het geld over maken over maken naar de stichting of naar iemand anders, laat mij het maar weten.

je mag het geld gewoon over maken naar de stichting.
Je mag erbij vermelden dat het voor Amazones4kids is, maar ik zal dat ook wel zo kunnen onthouden :wink:

Leuk Kaat, dan gaan we elkaar eindelijk weer eens zien na een jaartje of 23..... (we hebben namelijk bij elkaar op de middelbare school gezeten !!!)

Prima Irene..... Snappen we helemaal !!!

afbeelding van Maisa

Dees schreef:
Leuk Kaat, dan gaan we elkaar eindelijk weer eens zien na een jaartje of 23..... (we hebben namelijk bij elkaar op de middelbare school gezeten !!!)

:D :D :D
Je zou elkaar liever ergens anders tegenkomen, maar ik vind dit wel heel bijzonder om te lezen.
Ik heb nog geen oud-schoolgenoten herkend bij de Amazones.

Maisa schreef:
Dees schreef:

Je zou elkaar liever ergens anders tegenkomen, maar ik vind dit wel heel bijzonder om te lezen.

Jaja, die middelbare school was me wat, want ook EllenK heeft op diezelfde school gezeten. God mag weten wat daar in de grond zat.....

afbeelding van Maisa

Dees schreef:
Maisa schreef:
Dees schreef:

Jaja, die middelbare school was me wat, want ook EllenK heeft op diezelfde school gezeten. God mag weten wat daar in de grond zat.....

Genetisch risico in de regio... :shock: Zijn jullie familie zonder het te weten #-o ?

Dees schreef:
Maisa schreef:
Dees schreef:

Haha echt waar? Wat leuk Dees. En Ellenk ook? Goh wat is de wereld toch eigenlijk maar klein. Mijn lief ken je dan misschien ook wel. Hij is nu 40 maar heeft echt heel lang op die school gezeten haha hoorde haast bij het meubilair. Misschien heb je wel bij hem in de klas gezeten?

Hahahaha..... VERGISSING....... Dat heb je met al die Katen...... Ik dacht ineens, 36 jaar, dat kan toch niet..... Ik bedoelde dus Kaat1970....

afbeelding van Maisa

Ik heb het zelf aangezwengeld, deze topicvervuiling, maar we gaan zwaar.... off-topic [-X

Nog even of topic. In het z'huis in Veghel hebben ze me ooit verteld dat een een soort van gebied trekkend van St.Gestel over Schijndel naar Veghel ligt waar borstkanker aanmerkelijk méér voor komt. Dit zou natuurlijk genetisch kunnen zijn (oude familielijnen) maar ook is wel eens geopperd dat hier de meeste neerslag van luchtvervuiling vanuit Duitsland ten tijde van de zware industrie (jaren 60 en 70) geweest zou kunnen zijn..... dus tja.

ellenk schreef:
Nog even of topic. In het z'huis in Veghel hebben ze me ooit verteld dat een een soort van gebied trekkend van St.Gestel over Schijndel naar Veghel ligt waar borstkanker aanmerkelijk méér voor komt. Dit zou natuurlijk genetisch kunnen zijn (oude familielijnen) maar ook is wel eens geopperd dat hier de meeste neerslag van luchtvervuiling vanuit Duitsland ten tijde van de zware industrie (jaren 60 en 70) geweest zou kunnen zijn..... dus tja.

Ossiepossie..... héftig.....

Dees schreef:
Hahahaha..... VERGISSING....... Dat heb je met al die Katen...... Ik dacht ineens, 36 jaar, dat kan toch niet..... Ik bedoelde dus Kaat1970....

:mrgreen:

afbeelding van Irene

Ik heb 22 dec wat geld over gemaakt voor Amazones4kids 2012 maar ik zie het nergens.
Bij ons is het eraf maar....... is het bij jullie erbij ????

Irene schreef:
Ik heb 22 dec wat geld over gemaakt voor Amazones4kids 2012 maar ik zie het nergens.

Ik vermoed van wel, Irene, dank je wel. Sbous is de nieuwe penningmeester en ik weet dat ze heel druk is met het afronden van het jaar... Ze zal het wel snel bevestigen, vermoed ik...

Irene schreef:

Ik had het niet zo snel herkend als van jouw Irene :oops: :oops:
Maar er staat duidelijk bij dat het voor Amazones4kids is en dus is het daarvoor gereserveerd.

Misschien bedoel je dat je het niet kunt zien bij de donaties op de website, daar staan de donaties die via Ideal gemaakt zijn, maar rechtstreeks op de rekening van Stichting Amazones telt net zo goed mee.
(Wij zijn erg blij met de donneermogelijkheid via Ideal maar we betalen wel per transactie een klein bedrag aan kosten. Bij rechtstreeks overmaken op onze rekening hebben we die kosten niet maar staat je naam niet bij de donaties hier op de site)

We hebben nav het eerste bericht over A4K 2012 ook een bedrag voor A4K ontvangen waarvan we niet weten van wie.
Ook dat geld is uiteraard bestemd voor A4K maar voor een eventuele kwitantie heb ik meer gegevens nodig.

Irene wil jij een kwitantie?

afbeelding van Irene

Nee hoor hoeft niet als het er maar is, Ernst heeft het overgemaakt en misschien iets vergeten, sorry daar voor.

Pagina's