Amazones4kids 2013

85 berichten / 0 nieuw
Amazones4kids 2013

Lieve dames en heren, De amazones 4kids bestaat reeds een aantal jaar en wordt altijd met veel warmte ontvangen. Het gaat hier om de kinderen van amazones die helaas zijn overleden. Eenmaal per jaar krijgen zij een pakketje aangeboden met wat aardigheidjes om hen (en het gezin) te laten weten dat er aan ze gedacht wordt. We hebben gezien dat het gebaar vanuit de amazones heel erg wordt gewaardeerd. De verhalen en reacties van de desbetreffende kinderen/gezinnen kun je lezen in dit topic : :arrow: klik hier Gezien de positieve reacties heeft het bestuur van de Amazones onlangs besloten dat we van start gaan met de Amazones 4kids 2013. Wij sturen de pakketten altijd op of rond 20 januari (de oprichtingsdatum van de amazones). Bij het pakket zal een kaartje komen, waarin wordt aangegeven waarom we dit gebaar sturen. Het idee is om de kinderen tot en met 12 jaar een pakketje te sturen en de oudere kinderen bv een bioscoopbon of kaartjes van een pretpark of iets dergelijks. Wat er precies in de pakketjes komt, daar moet over nagedacht worden rekening houdend met de leeftijd en het geslacht van de kinderen. Vind je het leuk om er over na te denken met andere Amazones, meld je dan aan, iedereen is welkom. Er is een speciaal hoekje online waar we kunnen brainstormen. Wil je met geld sponsoren, dan kun je geld overmaken op gironummer 4340044 tnv Stichting Amazones ovv Amazones4kids. Wil je zelf wat maken, kopen etc, neem dan even contact op via een PB naar mij of in dit hoekje, dan zorg ik dat je wordt toegevoegd bij het 'brainstormhoekje' dan kunnen we daar overleggen over hoe en wat. Hoe meer er in het pakket zit van verschillende Amazones, hoe leuker. Werk jij bij een bedrijf of ken jij iemand bij een bedrijf dat misschien wel zou willen sponsoren, met geld of in natura? Neem dan ook even contact op. De bedoeling is dat we met de amazones die mee willen doen een middag gaan inpakken (dat hoeft niet je mag natuurlijk ook alleen geld doneren of cadeautjes aanbieden). Ondanks de reden waarom we dit doen is het wat mij betreft een hele mooi, bijzondere en speciale gelegenheid om andere amazones ‘live’ te ontmoeten. Ik heb het vorig jaar als heel speciaal (en lekker ;-)) ervaren!!! Nogmaals elke amazone is welkom, in de vorm van deelname, ideeen etc. Ik hoor heel graag van jullie. mede Namens bestuur Stichting Amazones, CarpeDiem

afbeelding van Choc

Ik vind het een prachtig initiatief en zal eens denken op welke manier ik kan bijdragen!

Super Choc, thanks!

Ik sponsor ook 2013 weer, volgens mij is er nog een bedrag uit 2012 over, dat zou gebruikt worden voor 2013. En natuurlijk pak ik weer mee in en bedenk weer wat.

Ik doe ook graag weer mee.

Cat

Ollie schreef:
Ik sponsor ook 2013 weer, volgens mij is er nog een bedrag uit 2012 over, dat zou gebruikt worden voor 2013. En natuurlijk pak ik weer mee in en bedenk weer wat.

Klopt Ollie, dat staat nog steeds gereserveerd voor dit jaar.

Fijn Cat, Ollie en Kaat75.

@Choc wil je toegevoegd worden aan de denktank zodat je mee kunt brainstormen?

afbeelding van Lydia63

Mag ik ook weer toegevoegd worden aan de denktank? Zal wat meer op de achtergrond blijven, maar kan misschien helpen met tips?

ik heb wel een ideetje voor mijn bijdrage, om hoeveel kinderen gaat het in totaal?

Hoi Mara,

Wat leuk dat je wilt meedenken. Ik zal je toevoegen aan de denktank (die vond je dan helemaal onderaan aan het forum).

Groetjes CD

Lieve Lydia,

Super dat je weer mee wilt denken, doen. Alle beetjes helpen. Liefs CD

afbeelding van Lydia63

Wat ik me nog kan herinneren van vorig jaar was wel dat de jongsten jonger zijn dan 6 jaar, maar dat zal vast geen problemen opleveren. Het was erg leuk om samen in te pakken, pakketten samen te stellen, en ook de geurtjes etc. voor de oudere jongens en meisjes waren volgens mij goed in de smaak gevallen.
Kortom erg leuk om te doen.
Ik heb nog wel wat tips als mensen zelf achter spullen aan willen bij winkels, maar weet niet goed of ik dat hier of beter in het besloten topic kan plaatsen

Hi Lydia, dat klopt, had je goed gezien er zijn idd jongere kindertjes. Ik heb de tekst inmiddels aangepast, thanks.

Tips, heel graag. Je bent als het goed is toegevoegd aan de denktank dus als je wat tips/ideeën wilt plaatsen heel graag.

Fantastisch hoeveel er weer reageren en mee willen doen echt heel fijn.

Liefs CD

afbeelding van Choc

Hi cd
Ik wil wel meedoen met de denktank! Eerst op vakantie!
X

Ook mij mag je weer aan de denktanklijst toevoegen... Kan nog niet inschatten hoeveel tijd ik erin kan stoppen, maar meedenken kan altijd!
Liefs, Belle

Super Belle, je komt toch wel mee inpakken hè, al is het maar voor de gezelligheid al is de reden wel verdrietig, was leuk en gezellig om je vorig jaar te zien. Volgens mij kun jij als moderator de denktank al zien.

Liefs

Tsss Belle, gaan we elkaar dan eindelijk een keer live zien? Moe-nie-gekker-worden :)

afbeelding van Lydia63

Tips om zelf spullen te verzamelen voor de kinderen. Ik plaats het toch maar even hier omdat het zulke algemene tips zijn, dat twijfelaars hier misschien ook mee aan de slag kunnen.
In het verleden heb ik een kinderkledingzaak gehad. Regelmatig kwamen mensen om spullen vragen, of we wilden sponsoren voor de plaatselijk voetbalclub, disco, school,noem maar op. Waar ging ik voor overstag?

Persoonlijk contact. Telefoontjes werden direct afgekapt. Werkt niet. Brieven sturen werkt misschien in een groot bedrijf, ik gooide ze direct weg inde trant van bedelbrieven.
Een relatie met degene die om sponsorhulp vraagt. Dus als je het omkeert, als je in winkels gaat vragen waar je regelmatig komt, bekend gezicht bent, zullen winkeliers sneller toezeggen

Ga altijd op een rustig moment, vraag of het schikt, leg het kort maar krachtig uit wat je wilt, wat het doel is. Misschien kun je op een later tijdstip terug komen om de sponsorspullen op te halen.

Laat het aan het bedrijf over of ze voor meer kinderen iets willen geven of een paar dingetjes, of maar een enkele bal ofzo. Alle kleine beetjes helpen, dat zoeken de inpakkers wel uit. Als een winkelier te horen krijgt dat van hem/haar verwacht wordt dat voor 30 kinderen spullen moeten komen zal die niet snel toehappen. Terwijl een paar kettinkjes, of prutsjes, luchtjes, knutselspulletjes of iets wat toch niet zo goed loopt, wel graag gegeven wordt.

Laat je niet ontmoedigen door de eerste nee zegger. Gewoon proberen. Succes. Ik hoop dat ik jullie hiermee kan helpen.

@ Alex...
Even offtopic, bereid je maar vast voor... ik sta ook onder voorbehoud op de BBQ lijst.
Hahahaha!

@ CD...
Ik ga sowieso ervoor zorgen dat ik kom helpen met inpakken, dat was afgelopen januari een mooie en (ondanks de reden) toch een gezellige dag.

@Lydia...
Duidelijk uitgelegd, dank je wel!

Liefs, Belle

Mag ik ook op denktank lijst? Weet nog niet of ik er bij kan zijn, werk om het andere weekend... Maar was vorig jaar enorm gezellig en dankbaar werk.....

Tuurlijk mag jij dat, ik ga je toevoegen Helma.

Cat

Ook al kun je er niet bij zijn Helma met inpakken, dan heb je misschien wel hele goede leuke ideeën :wink:

THNX

Ik kom hier niet meer zo vaak maar misschien kan ik ook nog een steentje bijdragen?
En meedenken kan altijd toch??

Ik ben ook weer van de partij hoor!
Het mag ook bij mij thuis hoor! Als jullie nog een locatie zoeken.
Ik ga op zoek naar sponsors

afbeelding van Nelies

Om hoeveel kinderen gaat het ongeveer?
Hoe gaat het verder in z'n werk, nemen jullie zelf contact op met de partner/familie van een overleden Amazone?
Of kan je hier kinderen voor opgeven? ( o, wat gek om dit op te schrijven, maarja..)
Ik zal in mijn omgeving zoeken naar sponsoren.
lieve groeten van mij, Annelies

Hoi Annelies,

Wat leuk dat je mee wilt denken. Als het goed is vind je alle info die je nodig hebt hier. Zal ik je toevoegen aan de DenkTank of is dat al gebeurd?

Groetjes

afbeelding van Nelies

Nee, ik weet niets van een denkTank lijst.

Nu wel :wink:

hai, kan iemand mij ook nog aan de denktank toevoegen? Dank je,x

afbeelding van Kristine

Eh in bedenken ben ik niet zo goed, maar wil wel graag mijn steentje bijdragen. Dus als ik iets kan doen, roepen jullie maar!

Kamasta en Kristine, ik voeg jullie toe aan de Denktank.

dank je!

Hallo! Ben hier niet meer zo vaak te vinden, maar heb via Facebook wel een oproepje gedaan voor speelgoed. Heb ook al wat reacties. Heb ook het rekeningnummer geplaatst, dus ik hoop dat het geld voor de amazonekids binnenstroomt.
Grt.

Scarlett,

allereerst hoe is het met je en wat ontzettend lief en leuk dat je er aan denkt en je best doet wat bij te dragen. Wil je toegevoegd worden aan de denktank

Groetjes CD

Cat

Zag je oproep idd op facebook, wat goed!

Er komt komende week al een doos met spullen aan bij Kamasta, een vriend van mij is ook zo aardig geweest om in te zamelen. Wellicht ook wat te grote spullen (een medewerker van een speelgoedfabriek heeft knuffelberen over), maar ik hoop dat het toch goed kan komen. Wellicht komt er ook nog een leuk bedrag binnen via de Facebook oproepen.

@Carpediem...sorry, lees nu pas goed wat er allemaal staat. Het gaat goed met mij hoor, althans lichamelijk. Energieniveau nog steeds niet op peil, maar goed, als dat het ergste is. Op het moment zonder werk, dus ben maar even aan het bijkomen, van de hectische periode. Ik wacht in spanning af op een datum voor een Diepflap in Gent. Lang bezig geweest met een TMG flap in Brussel bij Dr X*, maar uiteindelijk wilde CZ maar de helft vergoeden. Dus daarin wel veel tegenslag. Maandag consult en scan in Gent en dan hoop ik indicatie te krijgen voor een datum!

Naam arts aangepast door mod Bergamot. Namen van professionals noemen we hier niet ivm hun recht op privacy.

Lieve Carpe Diem (en alle anderen die al meedoen), ik wil ook graag komen helpen met inpakken en zal eens nadenken over wat ik nog kan doen...

Ik wil ook komen helpen inpakken :-)

Hee zus, leuk je dan weer te zien :D

Hoi Zonne en Emja, leuk, leuk, leuk dat jullie mee willen doen, heel fijn....! Jullie worden toegevoegd aan de denktank

Gedaan :P

Zonne schreef:
Hee zus, leuk je dan weer te zien :D

Haha, ja ;-)

Hoe staat het er mee? Stromen de cadeautjes binnen?

afbeelding van Nelies

Mag ik een adres waar ik mijn doos met kadootjes naar toe kan sturen?
lieve groet!

Nellies je hebt een PB

afbeelding van annie_2

Zonne, wat heb jij al geweldig veel geld opgehaald voor amazone 4kids!
Keep up the good work!

Dankjewel lieve Annie! En ik op mijn beurt bedank mijn lieve vrienden en familie die me wilden sponsoren voor dit project. X

Hallo,
De afgelopen periode heb ik dit topic niet meer gevolgd (bloos) dus ik weet niet wat er al aan kado's bij elkaar gebracht is. Maar ik heb nog eens gebabbeld met degene die 2 jaar geleden kaartjes voor de Beekse Bergen voor dit doel had gesponsord. Hij wil dit jaar evt. kaartjes voor Aviodrome sponsoren. Ik moet dan even weten, om hoeveel gezinnen/personen het gaat. Kan dat even iemand laten weten a.u.b.?

Echt waar Jolleke? Dat zou prachtig zijn zeg!

Pagina's