Kerst 2019

10 berichten / 0 nieuw
Kerst 2019

Wat een mooi plaatje! Hele fijne kerstdagen gewenst Stoere Leeuw!

Zo rond deze dagen denk ik terug aan het  afgelopen jaar. Het was turbulent. Hier dierbare amazones verloren en zelf ook met een aantal pittige verliezen te maken gehad. Maar ook een tijd om te koesteren wat we hebben. En de liefde te vieren met onze dierbaren op welke manier dan ook. Een ieder van ons in een ander proces, maar allemaal toch in verbinding met elkaar. Ik wens jullie liefdevolle feestdagen! 

Mooie woorden Atalanta - en zo waar ook. Dat alles geldt ook voor mij, december is de maand vol verliezen. De vriend van mijn overleden vriendin - waar ik de katten van heb geadopteerd - heeft het moeilijk en ik probeer er voor hem te zijn.

Hij heeft geld gestort voor de katten en daar heb ik een mooie krabpaal van besteld voor ze. Als dat zijn manier van herdenken is dan ga ik daar uiteraard in mee. Ze is 22/12 al 3 jaar niet meer onder ons.

En 23/12 een andere vriendin al 5 jaar - ik draag nog met liefde en warme gevoelens de armband die zij voor mij regelden toen ik aan de chemo zat. Uiteraard een armband vol kattenbedels. Want dat was van ons een grote liefde - de katten. Zo wrang - beide overleden aan kanker. Terwijl ze er zo vreselijk lief voor mij waren toen ik behandeld werd. Heb me lang schuldig gevoeld. Maar ik weet het, daar kan ik verder niks aan doen. 

Sinds vorig jaar voor het eerst weer een kerstboom(pje). Geheel catproof. Ik kan nu inmiddels weer genieten van kerst. Warme gevoelens. Tweede kerstdag vieren we met zijn 8-en in Tiel, bij mijn oudste dochter. Ik kijk er enorm naar uit.

2019 is een slecht jaar voor mij geweest. Een nekhernia, weer door die medische molen, veel pijn en ongemak. En de angst - het zal toch geen kanker zijn.......Ik was er zo klaar mee. Na 6 maanden nam de pijn gelukkig af. En kon ik de lading pijnstillers die ik met groffe tegenzin elke dag slikte afbouwen.

Later in het jaar een zenuw in mijn onderbuik die opspeelde, lopen deed zoveel pijn dat ik er beroerd van werd. Zitten en liggen, dan was de pijn weg. En helaas ook weer die opborrelende angst voor terugkeer kanker. Daar ging mijn streven om 7000 stappen per dag te doen, dat zat er toen echt niet in.

In november een virus in de groep katten - en dan is 8 katten opeens enorm veel. had er een dagtaak aan om ze te verzorgen, neusdruppels, slijmoplossers enz. enz. Maar gelukkig na twee weken allemaal weer beter. Dat was een opluchting. Ik voelde me weer schuldig, naar overleden vriendin - omdat ik haar katten ziek had.

Maar 2019 was ook het jaar van een overwinning. Het is me gelukt om 11 kg af te vallen.Echt een feestgevoel toen ik een maat kleinere broek kocht. Waar ik overigens inmiddels een riem bij nodig heb, anders zakt hij af. Gisteren 2 gaatjes erbij laten maken in mijn riem. Ja ik ben heel tevreden over dit lijf nu.

We gaan voor een mooi 2020!

Hele mooie woorden, Atalanta! 

En jouw afsluiter is ook super, Stoere Leeuw! En straks kerst vieren bij je dochter!

Mijn jaar was eigenlijk goed. Het jaar van afkicken en grenzen bepalen. Het jaar van opbouwen en ook afbreken. Ik ben zeker niet ontevreden en besef me dat het leven één grote leerschool is. Hoe ouder ik word hoe meer dingen ik leer en hoe mijn zelfvertrouwen groeit. En hoe meer tevreden met wat ik heb. Geen dingen maar mensen om me heen.

Qua feestdagen hebben we nog geen idee maar ook dat is prima. 

Ik wens jullie hele fijne feestdagen met lieve mensen om jullie heen! 

Wat een mooi idee, dit topic.

Ik kijk terug op een succesvol jaar met mijn bedrijf. Vorig jaar een beslissing gemaakt voor een andere koers, en een nieuwe medewerker die een deel van mijn werk kon overnemen aangenomen. Dat was heel spannend, maar is goed uitgepakt. Zo fijn. Hoogtepunt was het winnen van de Libelle Ster :).
https://www.libelle.nl/huis-tuin-feestje/libelle-ster-van-2019/

De laatste 2 maanden hebben we wel veel uitvaarten gehad. Onder meer van de opa en oma van mijn man, die in dezelfde week overleden. En de schoonvader van mijn zus. Geen mensen die heel dicht bij mij stonden, maar wel bij mensen die mij dan weer na staan. Ik sta ook even stil bij de amazones waar we afscheid van hebben moeten nemen... Blijft heftig vind ik.

Lichamelijk, tja, ik blijf gevoelig. Heb last gehad van migraineaanvallen, galsteenaanvallen, veel verkoudheden. Naast de gebruikelijke lactose-intolerantie en 'vermoeidheid na kanker' dat me soms parten speelt. Maar eigenlijk teken ik hier wel voor, het zijn alleen maar kwaaltjes. En we weten hier als geen ander hoeveel erger het kan zijn.

Dus al met al: een goed jaar.

Opluchting maar ook nieuwe zorgen - de relatie van mijn middelste dochter is stukgelopen. Ze heeft een huis toegewezen gekregen en gaat per 4/1/2020 apart wonen. En dan de scheiding in werking zetten. Ze wil alle spullen bij hem laten. Gelukkig kan ze heel veel overnemen van de vorige bewoners, want die gaan juist samen wonen en hebben veel dubbel.

Ze kan het huis zo in, woning is in erg goede staat, mooie vloeren zitten er ook in. Blij dat ze steun bij mij zoekt. Ach zulke dingen voelen altijd dubbel, blij dat ze eindelijk voor zichzelf kiest na turbulante jaren met hem. Maar het is ook een breuk natuurlijk. Kerst vieren met zijn allen bij oudste dochter wordt ook met dubbele gevoelens daardoor, hij (man van middelste) is er niet meer bij.

Ik hoop vooral dat ze zich heel snel thuis gaat voelen in de nieuwe woning en dat ze snel alle spullen aan kan schaffen om haar leven opnieuw op te bouwen. Ik ben dankbaar voor het fijne contact wat we nu hebben. Ze heeft ons ook mee gevraagd de nieuwe woning in inspecteren. De gesprekken die we voeren zijn lang en goed. En dat voelt heel goed. Ze vertrouwt me en heeft niet de neiging me te sparen. Dus ze vertrouwt er ook op dat ik het aan kan.

Moeilijke tijden breken aan, ook op financiëel vlak, maar met zijn allen komen we erdoor heen. 2020 wordt een spannend jaar - we KUNNEN het aan.

Op de valreep dus nog even extra een bewogen jaar Stoere Leeuw. Fijn dat je er bij deze ellende voor je dochter kunt zijn. 

Wat leuk Lucky, die Libelle ster! Mooie erkenning. 

Mora, wat fijn dat jij kunt terugkijken op een jaar van groei. 

En Atalanta, moeilijk hè om bepaalde mensen in 2019 achter te laten. Ik ben daar deze tijd van het jaar ook wat meer mee bezig. 

Ik vond 2019 een moeilijk jaar, het derde moeilijke jaar op een rij en dat terwijl ik van nature nooit zo naar de dingen kijk. Veel tegenslag gehad, meerdere sterfgevallen in de familie en mijn eigen herstel viel ook erg tegen. Maaaaaar.... we eindigen het jaar positief. Ik mag een training gaan volgen voor een nieuwe baan en ook mijn man heeft een leuke nieuwe baan aangeboden gekregen. 

Ik merk dat ik weer enorm vatbaar ben voor infecties, net als voor de diagnose, wat me enorm onzeker maakt. Doel voor 2020: nog beter voor mezelf zorgen qua voeding en het leven omarmen op allerlei manieren. Ik wens jullie allen veel geluk en gezondheid. 

Liefs, Linda

Ik wens iedereen een heel voorspoedig 2020!

Maandag krijgt dochter de sleutel van de nieuwe woning. Eerst nog een hoop stress van vorige week omdat een domme muts niet goed in de staatjes had gekeken bij de woningstichting. Kreeg mijn dochter opeen beriocht dat ze de woning niet mocht huren omdat haar inkomen te hoog was.

Dochter zocht het uit en de genoemde bedragen waren voor een AOW-er met teveel pensioen. Uhhhh dochter is begin 30.......... En bereiken kon ze ze niet want wegens de feestdagen gesloten. Dat leverde dus kerst met onzekerheid op.

pffffff maar gelukkig kwam alles toch nog goed? wat fijn.