Promotie de Amazones in 2018

15 berichten / 0 nieuw
BVN
Promotie de Amazones in 2018

Hoe meer vrouwen gebruik maken van de Amazones, hoe levendiger het wordt! En, we willen heel graag andere vrouwen ook laten kennis maken met dit platform.

Zou jij ons hierbij willen helpen?

We zoeken vrouwen die zo nu en dan een stand willen bemannen om de Amazones onder de aandacht te brengen. Borstkankervereniging Nederland zorgt voor de aankleding van de stand en begeleiding. Je kunt deelnemen aan (onderdelen van) het programma en je krijgt je reiskosten vergoed. Eerstkomende evenement: SPACE 4 AYA op 8 maart 2018 in Utrecht.

Heb jij zin en tijd om namens de Amazones aanwezig te zijn? Graag!

Donderdag 8 maart : SPACE4AYA
Georganiseerd voor en door AYA’s (jonge mensen met kanker) én hun zorgprofessionals. Een boeiend symposium over de specifieke zorg voor jonge mensen met kanker, met o.a.: wetenschappelijk onderzoek, late gevolgen en samen beslissen. De dag eindigt met een feestelijke avond met theater, films en muziek.
Kijk hier voor meer informatie: https://aya4net.nl/space4aya/programma-2018/

Wil je wel helpen maar kun je niet die dag? Laat het ons dan alsnog hier weten!

Wat tof dat er extra aandacht voor De Amazones komt! Ben benieuwd wie wil helpen. Ik neem aan dat je ook eerst voor één keer standbemanning kunt kiezen, kijken of het bevalt?

Supergoed idee yes

BVN

Lucky74 schreef:

Wat tof dat er extra aandacht voor De Amazones komt! Ben benieuwd wie wil helpen. Ik neem aan dat je ook eerst voor één keer standbemanning kunt kiezen, kijken of het bevalt?

Ja dat kan zeker. En als je het vaker wilt gaan doen, mag je ook (kosteloos) trainingen gaan volgen op het gebied van standbemanning en lotgenotencontact. De eerste keer is altijd een ervaren 'standbemanner' aanwezig.

Enige tijd geleden had ik mij opgegeven voor standbemanning BVN. Heb inderdaad de 1 daagse training standbemanning gevolgd. Wat mij daarvan is bijgebleven:

- Tijdens de training werd toch wel nadruk gelegd op het op de stand zieltjes winnen voor BVN. Daar waar ik dat uit idealisme zou gaan doen.

- Oproep voor aanwezigheid op stand in oktober werd zo'n 1/2 weken van tevoren gedaan. Tja mensen hebben een leven he, je weet toch wel eerder wanneer je waar een stand neerzet?

- Omdat ik op die oproep niet heb gereageerd, heb ik nooit meer iets vernomen van BVN tav standbemanning. Uiteraard wel verzoek tot betaling contributie.

Ik hoop maar, dat de werkwijze/procedure rondom standbemanning Amazones beter geregeld gaat worden. Mij krijg je niet meer zo gek.

BVN

Hi Nadira, jammer dat je het zo hebt ervaren. Even wat toelichting:

- BVN is als vereniging qua financiering zeer afhankelijk van betalende leden. Zeker nu alle subsidiestromen minder worden. Naast informatie en lotgenotencontact proberen we op de BVN stands inderdaad altijd te wijzen op het belang van een lidmaatschap, zodat ons werk mogelijk blijft.

- De reden dat die oproep zo kort op de bijeenkomst komt is tweeledig: soms valt er iemand onverwacht uit en zoeken we vervanging. En helaas is het ook vaak zo dat bijvoorbeeld ziekenhuizen pas heel laat een aanvraag bij ons indienen. Zodra we kunnen plannen, net zoals nu bij het Aya congres, doen we dat zo ruim mogelijk van te voren!

- De contactvraag zal ik bij mijn collega neerleggen. In de eerste maanden ná de drukke oktobermaand, zijn er over het algemeen nauwelijks evenementen op het gebied van borstkanker en standbemensing. Wat betreft de contributie: wist je dat als je vrijwilliger bij ons wordt, je lidmaatschap vergoed krijgt?

De oproep op dit forum is in principe alleen bedoeld om de Amazones te vertegenwoordigen. Tenzij je zelf aangeeft BVN breed ingezet te willen worden. En je feedback? Die nemen we mee om te verbeteren. Dank daarvoor!

Mja, alles leuk en aardig. Maar nooit meer wat van je laten horen is imnsho niet bepaald netjes. En nee, dat van die contribiutie teruggave wist ik niet. Boeit me ook niet, als jullie nooit meer wat van je laten horen. Wat dat betreft is er geen enkel excuus tav kort van tevoren iemand berichten, enzo.

De manier waarop BVN met mij is omgegaan (en ik denk dat ik daarin bepaald niet de enige ben) beneemt mij ieder gvoel om ook maar iets voor jullie te doen. De Amazones vallen (helaas) sinds enige tijd onder BVN, dus wat dat betreft ook geen enkel vertrouwen dat dat dan anders zou gaan.

Hoi Nadira,

Wat vervelend dat je deze ervaring hebt. Ik heb even contact gehad met BVN. De directeur, Lieke Steinmeijer biedt aan contact te hebben over wat er precies is misgegaan tussen jou en BVN. Ik stuur je per privébericht even haar telefoonnummer.

Ik stel voor om in dit topic verder weer ontopic te gaan en ben benieuwd wie wel interesse heeft om de stand van de Amazones te bemannen op 8 maart. Het zou tof zijn als we wat meer forumleden kunnen krijgen.

Groetjes
Margaret

Hoi Lucky,

Ik heb je bericht teruggestuurd. Wat mij betreft is het "aanbod" van Lieke een goed voorbeeld van de arrogantie van BVN: IK mag haar bellen, zodat ZIJ iets kan rechtzetten. Mja, als Lieke zo graag iets wil rechtzetten, mag ZIJ contact opnemen met mij. Gewoon hier op de Amazones. En dan nu inderdaad maar weer terug on topic.

Ik zou graag een handje willen helpen maar dan moet het wel ergens in de buurt zijn. Ik woon in Midden Limburg

Wat fijn, Pasje. Ik ga je reactie doorgeven aan de organisatie.

Dank Pasje! ik heb je een privébericht gestuurd. Hulp op allerlei gebied is nog steeds van harte welkom.

Ook ik zou graag mijn steentje bij willen dragen voor lotgenoten wanneer nodig. Ik woon in de regio Rotterdam. 

Wat fijn, Linda. Ik ga het doorgeven!

Ha LindaVB, super! Ik heb je een berichtje gestuurd. Groetjes, Karen van BVN