Wereldkankerdag 2020

3 berichten / 0 nieuw
Wereldkankerdag 2020

Vandaag is het Wereldkankerdag. Ieder jaar wordt op 4 februari wereldwijd stilgestaan bij de impact van kanker. Deze dag is officieel gemarkeerd om het bewustzijn rondom kanker te vergroten en om preventie, detectie en behandelingen aan te moedigen, maar ook om het belang van een goede kwaliteit van leven voor mensen met kanker - én voor hun naasten of nabestaanden - te onderstrepen. 

Doe jij nog iets bijzonders vandaag? Bezoek je bijv. een bijeenkomst of vertel je in je omgeving of online dat je borstkanker hebt? Of kies je er bewust voor dat juist niet te doen?

Ik heb er aandacht aan besteed op mijn social media kanalen, daar doe ik mee met de actie 'Kanker zet je wereld op z'n kop'.. Ik vind het wel mooi zo'n dag om er even samen bij stil te staan.

https://www.instagram.com/p/B8HDGPelm19/

afbeelding van Abby

Normaal gesproken vierde ik op deze datum gewoon mijn verjaardag. Dit jaar heb ik uitermate subtiel het bewustzijn rond kanker/borstkanker/uitzaaiingen gepromoot. Was me er niet van bewust dat het wereldkankerdag was, en heb iedereen die vroeg hoe het met me ging een eerlijk antwoord gegeven...