Vragen over de website [vanaf 2017]

47 berichten / 0 nieuw
Vragen over de website [vanaf 2017]

Heb je een vraag over hoe de website werkt? Dan kun je die in dit topic stellen.

ik had het even gemist maar de Zoek functie is terug! :) :) Super!

afbeelding van Dopey

ha! Geweldig!

Het lukt mij niet meer om mijn eigen profiel en dan het deel behandelingen (het vrije deel) bij te werken. Zit er een maximaal aantal tekens in? Alles wat ik erbij zet wordt niet verwerkt.

Hoi Ellen, ik denk niet dat het 'm in een maximum aantal tekens zit. Ik weet niet hoeveel tekst je wilde toevoegen, maar ik kan in mijn profiel zonder problemen het dubbele aantal tekens opslaan van wat jij hebt staan bij 'Behandelingen'. Heb je wel op de knop 'Opslaan' geklikt? Open deur misschien, maar bij mij valt-ie net buiten beeld als ik zit te tikken. Even naar beneden scrollen en je ziet 'm.

Dan ga ik nu het kipkerrie-recept weer even weghalen bij 'Mijn behandelingen'. laugh

OK ik ben nu de trut die met een opmerking komt. Maar gelukkig kan alles omgebouwd naar een vraag. ;-)

Ik vind het nog steeds vrij wazig hoe een 'volgverzoek' wordt aangekondigd ergens bij je profiel, en hoe je dat dan accepteert.... Er staan 'hints' welk pad je dan moet volgen, maar het is echt totaal onduidelijk. Na 3x weet ik mijn weg en vind ik het, maar de hints komen echt niet overeen met de 5 (of meer) stappen die je moet volgen.

Ik heb het idee dat er misschien mensen zijn die hierdoor allerlei volgverzoeken missen en dat vind ik heel zonde, want juist dat is voor mij waardevol, dat je automatisch de updates van de verhalen krijgt van de mensen die voor jou belangrijk zijn.

Kan hier naar gekeken worden, want ik zou het jammer vinden als de functie niet optimaal gebruikt wordt door iedereen.

(En nee ik ga niet uitleggen hoe het er allemaal uit ziet en wat er niet klopt, dat is echt te veel werk, er moet maar iemand eens naar kijken als er tijd is...)

Veel dank!

Stoere Leeuw hostess
afbeelding van Stoere Leeuw hostess

Hoezo zou jij een "trut" zijn met die opmerking???

Heel eerlijk gezegd weet ook ik niet hoe dat werkt - mensen volgen.

Stoere Leeuw schreef:

Hoezo zou jij een "trut" zijn met die opmerking???

Omdat het hier voor vragen is en ik een opmerking had.

Ridoux schreef:

OK ik ben nu de trut die met een opmerking komt. Maar gelukkig kan alles omgebouwd naar een vraag. ;-)

Ik vind het nog steeds vrij wazig hoe een 'volgverzoek' wordt aangekondigd ergens bij je profiel, en hoe je dat dan accepteert.... Er staan 'hints' welk pad je dan moet volgen, maar het is echt totaal onduidelijk. Na 3x weet ik mijn weg en vind ik het, maar de hints komen echt niet overeen met de 5 (of meer) stappen die je moet volgen.

Ik heb het idee dat er misschien mensen zijn die hierdoor allerlei volgverzoeken missen en dat vind ik heel zonde, want juist dat is voor mij waardevol, dat je automatisch de updates van de verhalen krijgt van de mensen die voor jou belangrijk zijn.

Kan hier naar gekeken worden, want ik zou het jammer vinden als de functie niet optimaal gebruikt wordt door iedereen.

(En nee ik ga niet uitleggen hoe het er allemaal uit ziet en wat er niet klopt, dat is echt te veel werk, er moet maar iemand eens naar kijken als er tijd is...)

Veel dank!

Excuus voor de late reactie, ik was een tijdje offline. Ik ga eens goed naar de stappen kijken die genomen moeten worden en de tekst die erbij staat. Het zou inderdaad superjammer zijn als mensen volgverzoeken missen doordat het onduidelijk is. Ik kom erop terug!

ellenk schreef:

Het lukt mij niet meer om mijn eigen profiel en dan het deel behandelingen (het vrije deel) bij te werken. Zit er een maximaal aantal tekens in? Alles wat ik erbij zet wordt niet verwerkt.

Beste Ellenk, is het inmiddels gelukt of nog niet? Dan ga ik ernaar kijken!

truus

Wil ik verwijderd worden op deze site, nou zeg, dat kost veel moeite. Stuur een bericht,krijg geen antwoord, moet als ik beheerders of wie dan ook wil bereiken, echt blijven vragen en soms duurt het best lang. Nou,.....grrrr.....dan antwoorden jullie via mail, wat ik sowieso niet verwacht en moet dan direct op een link klikken, binnen een dag ......snap daar ook de ballen niet van.

Hoi Truus, excuses. Ik had je berichtje gezien en je profiel gesloten, maar wel zo dat je dat zelf moest bevestigen per mail. Daarna heb ik je ook nog een mailtje gestuurd, in plaats van op je privebericht gereageerd, omdat je anders niet meer zou kunnen reageren na het sluiten van je account. Misschien zit die in de spamfilter van je mail?

Is het nu wel gelukt met het klikken op de link? En sluiten van je profiel?

truus

Je begrijpt het niet helemaal, ik kijk niet iedere dag op mijn mail, omdat alles tegenwoordig  via app of messenger of wat dan ook gebeurd en als iemand ernstig ziek is, wordt ook niet iedere dag gekeken. En de site is zo tegengevallen sinds de overname, dus log daar ook niet iedere dag niet, jij bent nieuw, maar het kan lang duren voor een antwoord en sowieso.....binnen een dag, heb ik ook nooit meegemaakt. Maak het eenvoudig voor de mensen, vele hebben genoeg shit aan hun hoofd. Ik zal de link nog eens proberen, ik ga vanuit de eerste link? I

truus

De oude link werkt niet, vindt het bericht ook verwarrend, moet op de link klikken om het te bevestigen en je spreekt over annuleren, als men schrijft, verwijdering bevestigingen  en klik op onderstaande link, is het iets duidelijker.

Hoi Truus,

Ik ben inderdaad nieuw, en moet bekennen dat ik niet goed weet hoe de mail eruit ziet met de bevestigingslink, en wist ook niet dat dat binnen een dag moest.

Maar weet je wat, ik sluit je account wel zonder bevestigingslink. De link was vooral bedoeld om zeker te weten dat ik het juiste account sloot (omdat het mijn eerste keer was dat ik het probeerde). En dat jij de mail hebt gezien zegt genoeg.

Jammer dat de nieuwe site je tegengevallen is. Volgens mij worden er steeds meer problemen opgelost. En mijn intentie is om snel op berichtjes te reageren. Mocht je je in de toekomst bedenken, dan ben je welkom om terug te komen.

Ik ga nu je account sluiten.

Groetjes
Margaret

Hoihoi, ik kan geen linken openen die in posts staan. Als ik op een link klik, kom ik op de home pagina. Enig idee hoe dit komt? Is al sind het begin zo, ook de zoekfunctie werkt niet, heb al geprobeerd met safari en google chrome. Daarmee kom ik niet veel meer op deze site. 

Hoi Sarah, oeh, dat is vervelend. Ik herken het probleem niet, dus we gaan het doorgeven aan de technische partij. Hopelijk kan het snel opgelost worden.

Hey! Hebben jullie iets gedaan met de e-mail notificaties? Ik kreeg nu een e-mail-melding van een reactie bij het verhaal van een andere Amazone, waar ik zelf eerder gereageerd had. Die reacties miste ik voorheen vaak, omdat ze alleen maar heel even in de livefeed voorbij kwamen. FIJN! laughlaughlaugh

Er worden momenteel inderdaad wat technische verbeteringen doorgevoerd yes

Klopt dat ik alleen nog maar berichten in mijn mailbox kan zien die ik zelf heb verstuurd?

kiki26 schreef:

Klopt dat ik alleen nog maar berichten in mijn mailbox kan zien die ik zelf heb verstuurd?

Hi Kiki, kun je iets specifieker zijn? Welke berichten mis je nu precies? Dan kunnen we ernaar kijken. Dank je!

SarahB schreef:

Hoihoi, ik kan geen linken openen die in posts staan. Als ik op een link klik, kom ik op de home pagina. Enig idee hoe dit komt? Is al sind het begin zo, ook de zoekfunctie werkt niet, heb al geprobeerd met safari en google chrome. Daarmee kom ik niet veel meer op deze site. 

Ha SarahB, we hebben geprobeerd het probleem te reproduceren, maar dat is niet gelukt helaas. Kun je de (één van de) link in de browser kopiëren waar je dit probleem ondervindt en hier doorgeven? Ik vermoed dat je een Iphone of een tablet gebruikt, klopt dat? Met die informatie kunnen we je hopelijk verder helpen!

Hi ladies,

Dit is nieuw onderaan berichten:

En als de tijd is weggetikt kun je je bericht niet meer wijzigen. Is dat expres zo veranderd? Ik vind het niet zo fijn.

Stoere Leeuw hostess

Helemaal mee eens. Ik vind de tijd om nog te wijzigen veel te kort. Dat is jammer. Kan daar niet b.v. een uur van gemaakt?

afbeelding van Dopey

Een uur heeft weinig zin, lijkt me. In die tussentijd heeft het bericht al op de site gestaan en is het al (waarschijnlijk) door anderen gelezen. Het wordt dan erg moeilijk om te zien wat nu de laatste versie is. Vooral omdat er na de bewerking waarchijnlijk opnieuw bewerkingstijd wordt toegekend. Maar dat zijn maar gedachten van een leek. 

Stoere Leeuw hostess

Daar zit op zich ook wat in. Maar als ik iets plaats kan het zo gebeuren dat ik dat na tien minuten zou willen veranderen, door andere gedachten of vanwege taalfouten. Ik zie dat vaak niet gelijk. Maar ik ben dan ook een twijfelaar - moeite met keuzes.

Jolien71 schreef:

Hi ladies,

Dit is nieuw onderaan berichten:

En als de tijd is weggetikt kun je je bericht niet meer wijzigen. Is dat expres zo veranderd? Ik vind het niet zo fijn.

Hi Jolien, goed dat je dit meldt. Het is namelijk geen bewuste aanpassing, dus ik ga eerst even navragen waar het vandaan komt, kom ik op terug.

Overigens; de bewerktijd van berichten was altijd al ingesteld op een beperkte tijd. Hiermee willen we voorkomen dat gebruikers hun berichten later nog aanpassen, terwijl het bericht al gelezen is, zoals Dopey schrijft, en er al reacties geplaatst zijn die dan wellicht niet meer logisch zijn (lijken).

afbeelding van Dopey

Dan verbeter je jezelf toch, net als in het echte leven, achteraf. Desnoods met een quote ter verduidelijking? :-)

Jolien, ik krijg zelf dat bericht niet. Vreemd. Heb je het nog steeds? Heb je het op de desktop of mobiel en waar wilde je de reactie plaatsen toen je die melding kreeg (of nog steeds krijgt)?

En ja, inderdaad, je kunt jezelf in een volgend berichtje verbeteren. Eventueel met een quote.

Dat aanpassen binnen een bepaalde tijd staat er al een tijdje hoor, zeker vanaf het live gaan van de nieuwe site. Vind het ook niet altijd even prettig. Lees daarom altijd nog even goed door of dingen niet verkeerd gelezen kunnen worden en kijk de punten en komma's nog even na.

Ok, Karen en Kiki, dank. Ik denk dat het voor mij nieuw is omdat ik vanaf het begin van de nieuwe website moderatorrechten had. Ik denk dat jij het daarom ook niet ziet Karen. Het is goed om te weten, dan kan ik er rekening mee houden, maar ik vind het nog steeds niet fijn. Ben net als Stoere Leeuw nog eens van een punt of een komma achteraf, of toch een andere woordkeus. Ik merkte nu dat ik mijn reacties ook niet kan verwijderen na het verstrijken van de 300 seconden? Dat vind ik ook niet prettig moet ik zeggen. Hoewel het nog niet voorgekomen is, als ik spijt krijg van een post is het fijn als ik hem weg kan halen. Idd ligt hij dan al bij iedereen in de mailbox, maar toch, noem het maar schadebeperking. Maar misschien ben ik de enige. Maakt ook niet uit, ik dacht dat het nieuw was en vroeg me af waarom. Nogmaals dank.

Deze regel is er al zo lang ik bij de amazones ben en dat is bijna vanaf het begin. Het heeft te maken dat mensen berichten verwijderen waardoor de hele discussie niet meer te volgen is. Als er echt iets is, dan kun je altijd een moderator vragen het alsnog voor je aan te passen. Het zorgt er ook voor dat mensen even nadenken voordat ze dingen hier neer zetten. Het is een openbaar forum: iedereen kan er mee lezen.

Stoere Leeuw hostess

Je eigen bericht verwijderen kan wel.

Ja, het is inderdaad niet onlogisch, maar ik zou ook zenuwachtig worden van zo'n countdown, haha. Het is denk ik meer een gevoelskwestie rondom die melding, dan dat het echt erg is een bericht niet meer te kunnen veranderen.

Is het nieuw dat berichten niet meer meteen worden geplaatst maar eerst worden beoordeeld door de 'beheerders'?

Eh... zover ik weet is dat niet zo. En aangezien ik beheerder ben denk ik dat ik dat zou moeten weten :). Waar krijg je die melding?

Eh... zover ik weet is dat niet zo. En aangezien ik beheerder ben denk ik dat ik dat zou moeten weten :). Waar krijg je die melding?

Dat was gisteren toen ik reageerde op Stoere Leeuw in het 'challenge' onderwerp. Toen kreeg ik ineens een groene balk met die mededeling boven in mijn scherm. Bericht was toen ook niet meteen geplaatst, dat duurde nog een minuutje ongeveer. Bij de andere berichten die ik heb geplaatst kreeg ik die melding niet meer.

Karen - beheer schreef:

kiki26 schreef:

Hi Kiki, kun je iets specifieker zijn? Welke berichten mis je nu precies? Dan kunnen we ernaar kijken. Dank je!

Als je naar 'berichten' gaat, zie ik alleen mijn inbox. Ik kan geen enkel bericht zien dat ik zelf heb verzonden. Er is dus geen 'verzonden berichten' knop.

Die melding in het groen heb ik altijd ( sinds ik aangemeld ben in jan-feb) en verdwijnt ook heel snel.

kiki26 schreef:

Is het nieuw dat berichten niet meer meteen worden geplaatst maar eerst worden beoordeeld door de 'beheerders'?

Goed dat je het meldt. Ik weet dat we die melding in het begin ook steeds kregen, dat hebben we laten weghalen, maar blijkbaar is het weer tevoorschijn gekomen... Weet in ieder geval 100% zeker dat hier niemand mee kijkt om te beoordelen of reacties geplaatst kunnen worden, het gaat hier puur om een technische melding. Ik ga ermee aan de slag!

afbeelding van Karenj

testbericht of ik de groene melding als gewone gebruiker ook krijg.

kiki26 schreef:

Karen - beheer schreef:

kiki26 schreef:

Als je naar 'berichten' gaat, zie ik alleen mijn inbox. Ik kan geen enkel bericht zien dat ik zelf heb verzonden. Er is dus geen 'verzonden berichten' knop.

Hi Kiki, de mailbox die jij ziet is in feite een lijstje aan gesprekken tussen jou en een andere Amazone. Als je op het onderwerp klikt, zie je de berichten die jullie naar elkaar hebben gestuurd. Net zoals op het forum eigenlijk. In dat lijstje staan dan ook zowel de verzonden als de ontvangen berichten. Helpt dat jou verder?

afbeelding van Karenj

opnieuw een testbericht om te checken of ik de groene melding krijg.

afbeelding van Karenj

jippie hij is weg :)

Goed bezig Karen! Superfijn dat alles wat gemeld wordt zo snel opgepakt wordt.