Korsten op tepel 9 maanden na bestralen

3 berichten / 0 nieuw
afbeelding van Ellen62
Offline
Berichten: 3
Korsten op tepel 9 maanden na bestralen

Hallo,  Zo'n 9 maanden geleden heb ik een serie bestralingen gehad na 3 borstbesparende operaties. Mijn tepelhof veranderd nog voortdurend van kleur en vorm maar nu heb ik ook een soort van korsten op de tepel gekregen. Insmeren met vaseline heb ik geprobeerd maar helpt niet. Ik kan er zo gauw niks over vinden maar zijn er lotgenoten die dit herkennen en misschien een tip hebben? Dank!

    Ellen.

Offline
Berichten: 324

Hoi Ellen, 

Ook ik ben bestraald en ook ik had korstjes rond mijn tepel. Deze waren een beetje gelig van kleur. Tijdens de bestraling heb ik een zalf gekregen van de arts en deze heb ik flink gesmeerd. 

De crème heet Cetomacrogolcreme FNA. 

afbeelding van Lindy83
Offline
Berichten: 18

Hier het zelfde ik gebruik zelf die dikke vaseline crème vanuit de huisarts voor geschreven en dit helpt aanzienlijk. Succes