Pink Ribbon magazine 2009

33 berichten / 0 nieuw
afbeelding van Anoniem123
Pink Ribbon magazine 2009

Vandaag wordt de nieuwe Pink Ribbon gelanceerd. Morgen is ie verkrijgbaar. Mijn moeder staat erin (en ik ook, op de achtergrond). Leuk stukje, waar de journaliste, wat mij betreft, wel meer diepgang in had mogen leggen, maar goed, het is een leuk stuk en het was sowieso erg bijzonder om mijn moeder te horen praten over mijn ziekte en over mij. Ik ben benieuwd hoe de rest is.

Wat mij net opviel, op de site van Pink Ribbon staat bij alle goodies vermeld welk bedrag er uiteindelijk naar het goede doel gaat. Goed hoor !!!

Ik las ook ergens dat je door bewegen het risico op BK vermindert, maar dat er geen levenstijl bestaat waardoor je borstkanker zeker voorkomt. Goh, dat soort nuanceringen, daa word ik wel blij van.

afbeelding van maxime

Bedankt
ik ga hem morgen gelijk halen.

afbeelding van Liesjelot

Heb em vanmiddag gekocht en er zojuist al even snel door heen gebladerd! De Innercircle verhalen staan passend door het hele blad heen. Al die persoonlijke verhalen, herkenbaar en zelfs aangrijpend. Heel mooi!

Ben blij om te zien dat er een heel A4tje is besteed aan het feit dat dus wel vier op tien vrouwen met borstkanker last hebben van pijn!

Ik ga em vanavond beter doorspitten!

Vanmorgen gekocht. Het is een echte glossy. Mooie foto Dees met je moeder. Mooi om, weliswaar kort en opp, te lezen hoe zij het heeft ervaren. Sommige dingen hadden mijn moeders woorden kunnen zijn.

afbeelding van Chairy

Ja ik hoorde er vanmorgen iets over op de radio. Ga 'm morgen ook halen!

Net online besteld.

Vandaag naar de boekwinkel, ze had de kratten nog niet uitgepakt, kon me ook niet helpen
Morgen beter 8)

Ik vond die shoot met bk vrouw en andere vrouw leuk.
en die allochtone vrouwen ook: heel goed dat daar aandacht naar uitging.
En in het invouwboekje een interview met onze voorzitter :lol: :lol: :lol: . Alleen haar knalroze jasje kwam met die zwartwit foto niet zo uit de verf :wink:
En Dees haar moeder stond er ook zo knap op!!!

afbeelding van admin

Bij mij vandaag lag die nog niet in de winkel...morgen weer opnieuw proberen.

ellenk schreef:
En in het invouwboekje een interview met onze voorzitter :lol: :lol: :lol: . Alleen haar knalroze jasje kwam met die zwartwit foto niet zo uit de verf :wink:
En Dees haar moeder stond er ook zo knap op!!!

ik had me nog wel voorgenomen hem dit jaar niet te kopen. Maar daar gaat mijn voornemen, want dit moet ik zien en lezen natuurlijk!!

Ik heb hem vanmorgen ook gekocht, alleen ff snel doorgebladerd.
Die ga ik eens op mn gemak lezen, met een pakje zakdoekjes erbij :oops: (ben en blijf een emo-muts)

afbeelding van admin

Mooi stukje Dees! Best bijzonder lijkt me om dit met je moeder te doen.

Ben dit jaar wel tevreden over de inhoud van het blad! Voor mijn gevoel is het dit jaar meer op de realiteit gericht dan op het "glossy" ....

Weet iemand welke redactie 'em dit jaar gemaakt heeft? Kon het op de site zo snel niet vinden.

Nog niet gekocht, eind van de week maar eens tijdschriften (!) inslaan.

afbeelding van Esmuis

Ik heb hem ook gekocht en ben ook meer tevreden met het blad. Vorig jaar heb ik me flink opgewonden over het te glossy zijn van het blad, dat is dit jaar een stuk minder volgens mij.

Dees, je moeder en jij staan er mooi op zeg! Leuke foto en een mooi stukje tekst.

Esmuis

Bergamot schreef:
Weet iemand welke redactie 'em dit jaar gemaakt heeft? Kon het op de site zo snel niet vinden.

Volgens mij was dat de redactie van Jonge gezinnen.

Ik dacht al dat ik bevooroordeeld was, maar ook ik vind hem stukken, stukken beter. De voorkant is niet glimmend en dat komt toch minder glossy over. Ik vind het thema Circle of Life leuk, waardoor ze de mensen naast de patiënten in beeld hebben kunnen brengen. Er staan geen 'domme' stukken in. De informatie is goed en gebalanceerd. Het gaat niet langer alleen over het knobbeltje, maar ook de andere symptomen worden genoemd. Door het stuk Op deze manier herdenken wij wordt duidelijk dat borstkanker dus óók over de dood gaat en niet alleen over een sneetje in je borst.

Kortom, ik geloof dat ik voor het eerst echt bij ben met de Pink Ribbon.

afbeelding van Chairy

ja, ik ben het helemaal met jullie eens! Was wel even speuren voor ik hem had, want bij de Jumbo lag hij nog niet in de schappen. Maar de dame die de tijdschriften-kratten aan het uitpakken was kwam achter me aan hollen naar de kassa en vroeg "is dit m mevrouw?" Had ze hem net gevonden en kwam ze hem speciaal brengen :)

Vind 'm inderdaad een stuk realistischer, meer zinnige informatie en meer recht-voor-z'n-raap. Fijn!!!

:oops: :oops: :oops:

ik was hem vergeten te halen, maar vanmiddag kwam mijn vriendinnetje hem brengen bij me!! mijn allerliefste dappere onbekende Amazone ik ben zo blij met je!!

afbeelding van lien

Ik vind 'm ook erg mooi.
Smaakvol, informatief en openhartig. En ik ben nog maar op pag. 51.

Hmm, ik heb het blad nu voor het zesde achtereenvolgende jaar gelezen maar ik moet zeggen dat ik er wederom niet zo kapot van ben. De goede insteek van veel verhalen (mensen die naast de borstkankerpatiënt staan, het herdenken van overledenen) blijft naar mijn mening toch te oppervlakkig, er is vaak meer ruimte voor de foto's dan voor de verhalen. Jammer dat de verhalen van mensen zoals Carice van Houten en Marlies Dekkers meer pagina's krijgen dan die van mensen die daadwerkelijk iets met borstkanker te maken hebben.

Maar goed, ik behoor niet tot de doelgroep. Zoals de hoofdredacteur al schrijft in haar editorial, is het doel van het tijdschrift "bewustwording, op een positieve manier". Vanuit die insteek is het waarschijnlijk een geslaagd tijdschrift. Als lotgenoot ben ik natuurlijk al zeer bewust geworden van borstkanker en helaas niet op een positieve manier.

afbeelding van Beppie_5265

nu ben ik ook nooit zo kapot van het blad ..Dit jaar heb ik hem nog niet gehaald dus heb nog geen mening wel heb ik de commercial gezien en die vind ik echt SLECHT !!
http://www.pinkribbonmagazine.nl/2009/09/pink-ribbon-magazine-commercial/

afbeelding van goudblok

naia schreef:
Zoals de hoofdredacteur al schrijft in haar editorial, is het doel van het tijdschrift "bewustwording, op een positieve manier". Vanuit die insteek is het waarschijnlijk een geslaagd tijdschrift. Als lotgenoot ben ik natuurlijk al zeer bewust geworden van borstkanker en helaas niet op een positieve manier.

Same here! Ik heb hem wel gekocht net en even het interview met onze voorzitter gelezen in de rij bij de kassa. Maar mijn ervaring is ook dat ik de connectie met het blad mis. Maar goed als de immer kritische Dees redelijk tevreden is dan is er nog hoop.

Goudblok die nu maar eens verder gaat lezen.

Waarom maken we hem volgend jaar niet zelf???

amazones die de redactie doen??

Ja, Spangen, goed idee. Ik vroeg mij vanmiddag ook al af of er ook een Pink Amazine oid was. 25% van de vrouwen die bk krijgen is toch jònger dan 50 jaar? Dus er zou wel een markt voor moeten zijn.

Kristen, heb je al aangemeld voor de èchte Amazine? :arrow: Amazine

Ja, heb ik! Maar heb 'm al voor de helft online gelezen. Ben er erg onder de indruk van, dus 't moet ff in delen. :wink:

Mijn chirurg staat er dit jaar ook in... in het stukje met Pia Dijkstra :)

Ik sta er ook in... :wink: :-$

afbeelding van admin

Mooi stukje Dees met haar moeder. Ik was echt geraakt. Mijn moeder was al gestorven toen ik het kreeg. Nog steeds vind ik het moeilijk dat zij van niets weet en ik hier mee worstel in mijn leven. Mijn vader had het er echt heel moeilijk mee gehad, dat weet ik haast wel zeker. Hij is al langer overleden. Ik mis hem ook. Mooi stuk Dees, ik snap je moeder 100%. Ik zou er ook niet aan moeten denken dat mijn dochter het kreeg. rilling

afbeelding van Aaike

was ik dus weer, overkomt we wel vaker...

Greetz, ff off topic
je kan het ook anders bekijken
het was namelijk het ergste wat ik moest doen, mijn moeder vertellen dat het niet goed was, want dat is voor een moeder (denk ik) heel erg dat je dochter borstkanker heeft, dat je vanaf de zijlijn moet gaan toekijken hoe de behandelingen verlopen, dat je dochter ziek is, kaal wordt, etc etc
het is niet dat ik zou willen dat mijn moeder niet meer leeft, maar ik zou er heel wat voor over hebben gehad als ik haar dat niet hoefde te vertellen
mijn vriendin haar ouders leven ook niet meer, zij worstelde met hetzelfde en ik zei tegen haar, wees blij dat je moeder dit (ook nog ) bespaard is gebleven, zij heeft mij hierin gelijk gegeven

mika schreef:

:D Ik had je snel gespot, erg leuke foto trouwens :wink:

Roberta schreef:
mika schreef:

:D Ik had je snel gespot, erg leuke foto trouwens :wink:

Ja, hele leuke foto en een hartstikke goed stuk. Chapeau, Mika !!!

Vandaag bij de supermarkt kon je een Margriet kopen met een Pink Ribbon magazine voor 5.50. Thuisgekomen bleek dat dit de Belgische uitgave is. Echt heel anders dan de Nederlandse uitgave. Minder glossy, maar veel intervieuws, tips ed. Sommige heel erg gerelateerd aan lotgenoten in Belgie, maar vond het goed van opzet.
Las er ook in dat in Belgie sins februari 2009 eindelijk Herceptin vergoed wordt, gelukkig maar!

Maar vond het heel grappig dat het blad zo ongeloofelijk scheelt, ik weet echter niet of dit de officiele uitgave is ??