Re: 16.000 kilo taxussnoeisel opgehaald in Achterhoek

3 berichten / 0 nieuw
Re: 16.000 kilo taxussnoeisel opgehaald in Achterhoek

Zetten we em hier neer, ok? Wat mooi dat deze initiatieven zoveel opleveren, 16.000 kilo is niet niks.

In verschillende delen van Nederland zijn dit soort initiatieven, zoals ook de Taxustaxi in Limburg. Misschien weten andere amazones ook nog andere taxusafvalophaaldiensten (scrabble!) en kunnen die daarvan de gegevens hierbij plaatsen, maken we een lijstje.

*Wel goed om te weten: farmaceuten betalen voor het taxusafval en er zijn daarom ook commerciële partijen actief (en je eigen tuinman kan er ook nog een centje aan verdienen, dus het is zaak na te vragen waar veel die het laat). Hier op de site graag alleen de niet-commerciële initiatieven vermelden*

Tenslotte wel een verzoekje: omdat zomaar kopieren van andermans tekst zonder broninformatie niet mag, wil ik je vragen om je bericht in te korten tot enkele kernregels en de link naar aar het oorspronkelijke artikel erbij te plaatsen, zodat wie wil bij de Gelderlander zelf verder kan lezen. Dank alvast!

afbeelding van Dopey

Hej Bergamot,
bedankt voor het verplaatsen.
Ik kan helaas de tekst niet meer bewerken. Heb daarom een nieuw antwoord aangemaakt met daarin de ingekorte tekst en de link. Misschien kan een modje mijn oorspronkelijke tekst dan deleten? Dat lijkt me het makkelijkst
Overigens heb ik wel de bron vermeld, zoals het hoort (naam van de krant, datum van publicatie). Maar dit is inderdaad een nettere oplossing.

afbeelding van Dopey

Grr, had ik een nieuw bericht gemaakt, is het nergens meer te zien. Komt ie:

De Gelderlander 14 juli 2014

16.000 kilo taxussnoeisel opgehaald in Achterhoek
De inzameling van snoeiafval van taxushagen, bedoeld om medicijnen tegen kanker van te maken, is zeer succesvol verlopen.

Afgelopen 2 weekeinden is in de oostelijke Achterhoek 16.000 kilo ingezameld. Snoeiafval van de taxus is gewild omdat het de werkzame stof taxol bevat, dat wordt gebruikt in chemokuren. De inzamelingsactie is opgezet door de Lions Club Oost Achterhoek in samenwerking met Van Ooijen Tuinen in Lichtenvoorde.

Lees verder op:
http://www.gelderlander.nl/regio/achterhoek/taxus-in-tuin-snoeien-voor-kankermedicijn-1.4392787