Congres uitgezaaide borstkanker - Zeist - 13-10-2012

59 berichten / 0 nieuw
afbeelding van Maisa
Congres uitgezaaide borstkanker - Zeist - 13-10-2012

Zijn er andere Amazones die ook naar dit congres over uitgezaaide borstkanker gaan? Het is in Zeist op 13 oktober a.s. van 10 tot uiterlijk 15.30 uur. Twee plenaire lezingen (nieuwe behandelmogelijkheden en pijnbestrijding) en een serie workshops in de middag. Kosten voor deelname zijn 15 euro. Ik ben van plan te gaan, m.n. het ochtendprogramma vind ik interessant.

Hoewel het onderwerp natuurlijk :( is, lijkt het me wel leuk om andere Amazones daar te zien. Wie gaat er nog meer?

afbeelding van Kate

Ik twijfel, mede omdat het de eerste dag is van de herfstvakantie hier. Ik denk dat ik op het laatste moment beslis - als dat kan.

afbeelding van annie_2

Tjeu en ik willen ook gaan. En misschien gaan onze zonen ook mee. Ik vind het ook leuk jullie daar te ontmoeten. Wij vinden ook het ochtendprogramma het interessantst. Naar het middagprogramma gaan we niet.

afbeelding van sjakkie

Hmmm inderdaad geen leuk thema maar wel interessant. Zou je ook zo aan de deur kunnen verschijnen of moet je echt voor inschrijven?

afbeelding van Choc

Nu moet ik kiezen tussen dit en een familiedag... Ik ga me bezinnen. Als ik ga dan meld ik me!

Heb me al geruime tijd geleden opgegeven... leuk jullie te ontmoeten Maisa en Annie en hopelijk nog meer Amazones. Annie ga ik waarschijnlijk wel herkennen, maar Maisa ??? hoe gaan we elkaar toch vinden :lol:

afbeelding van lyra

Hoi, ik heb me aangemeld voor het ochtond programma.
Geef maar aan hoe we elkaar herkennen?

afbeelding van Maisa

Niet zo handig van mij, topic openen en dan op vakantie gaan :oops:
Leuk dat er zoveel reacties zijn!

Sjakkie, ik weet niet of je op de dag zelf kunt beslissen, maar er zijn al genoeg aanmeldingen om het congres door te laten gaan.

Lyra, wij hebben elkaar al gezien bij de kleuradviesmeeting in Deventer vorig jaar. Ik denk dat ik je nog wel herken. Scheveningen, ik stuur jou een pb hoe we elkaar kunnen vinden!

Choc, lastige keus. Als je specifieke vragen hebt (niet over jouw situatie, maar over typen behandelingen) of doorgeeft wat je zou willen weten, wil ik daar wel voor je op letten. Op nieuwe info voor hormoon+, her2- let ik sowieso (omdat dat op mezelf betrekking heeft).

afbeelding van Aaike

Eerst dacht ik, ja ik ga mee, maar bij nader inzien, vind ik het eng en moeilijk om er heen te gaan. Ik vind het erg confronterend. Ik ga dus toch maar niet mee.....

afbeelding van Maisa

Lieve Greetz, ik snap het heel goed. Ik heb er ook een beetje zo'n beeld bij van de poli oncologie op sommige dagen (rolstoelen, zuurstofflessen, sterk vermagerde patiënten). Voor mij is de locatie ook onhandig, een kwartier met de bus vanaf station Driebergen-Zeist. En wie plant het nou in de herfstvakantie...

Maar ik wil heel graag de informatie horen en ik vind het ook heel fijn om andere Amazones te ontmoeten.
Scheveningen en ik blijken elkaar zelfs al te kennen uit adjuvante tijden...

afbeelding van Kate

Ik begreep eigenlijk dat er maar 100 plaatsen waren en dat het dus al vol is. Maar die 100 plaatsen is dus de ondergrens? In dat geval geef ik me misschien nog wel op. Maar ik heb ook een dubbel gevoel erover: nieuwsgierig naar nieuwe ontwikkelingen, maar ik zie er ook tegenop en het is best een eindje reizen. Die energie gebruik ik misschien liever voor iets echt leuks...
Ik ben vooral geïnteresseerd in info voor her2neu-+++, hormoonongevoelig. Annie, maak je aantekeningen? :P

afbeelding van Maisa

Kate, ik heb gisteren of eergisteren ingeschreven en ik kreeg een bevestiging. Ik moet nog wel betalen (er zat geen Ideal of eenmalige machtiging bij). Er stond niets bij over een maximum aantal deelnemers. Voor mij is het ook een eind reizen en een onhandige locatie zo in het bos. Gezien de doelgroep moeten ze er toch rekening mee houden dat veel patiënten nog niet weten hoe ze er over een maand aan toe zijn.

afbeelding van annie_2

Het eerste symposium over uitgezaaide borstkanker voor patienten werd een aantal jaren geleden gehouden in Den Bosch. De twee vrijwilligers van de bvn die een groep begeleide van vrouwen met uitzaaiingen organiseerden dat symposium op verzoek van de groep. Omdat de bvn tot die tijd nog amper de focus legde op vrouwen met uitgezaaide bk. Een jonge vrouw met uigezaaide borstkanker organiseerde de dag mee. Heel bijzonder om haar mee te maken in haar enthousiasme voor die dag. Ik weet nog hoe versteld ik stond van de kracht die ze uitstraalde, ondanks haar ernstige situatie . Ze hadden mij gevraagd mijn verwerkingsbeelden te exposeren. ( op mijn website http://www.samenmeer.nl bij ' kunst en cultuur ' - ' keramiek ' - ' exposities ') kun je er iets over lezen en zien.

Mijn beeld van en ervaringen op die dag is anders als het beeld wat jij hierboven beschrijft maisa. Ik zag geen mensen in rolstoelen, geen zuurstofflessen, geen broodmagere mensen. Wel veel vrouwen met hoofddoekjes en ook veel partners.
Ik zou zelf als ik zover in het proces was dat ik aan de zuurstof zat denk ik niet naar zo'n symposium gaan, veels te vermoeiend denk ik nu. Ik zou dan denk ik wel het verslag wat van de lezingen vast ergens gepubliceerd wordt lezen.

Zo ging en was het in Den Bosch. Of het in zeist veel anders zal zijn weet ik niet, maar ik vermoed van niet. Een van de vrijwilligers uit den bosch die nog steeds de groep begeleid van vrouwen met uitgezaaide bk heeft volgens mij dit congres in zeist mee georganiseerd.

We gaan niet voor onze lol naar dit symposium. Ik hoop er wel wat wijzer van te worden, me er wat te empoweren als patient om een zo gelijkwaardig mogelijke partner van mijn hulpverleners te kunnen zijn. En ik vind het natuurlijk hartstikke fijn om jullie er te ontmoeten. Ook al zagen we elkaar liever onder andere omstandigheden.

afbeelding van Choc

De familiedag gaat voor mij niet door dus ik zou kunnen gaan. Maar ik 'durf' niet zo goed terwijl ik anderzijds vind dat ik informatie moet inwinnen. Daarbij vind ik het waardevol dat in de oktobermaand zoiets wordt georganiseerd. En zijn er gelijkgestemden, daardoor kan je je minder alleen voelen. Maar herkent iemand dat 'cold feet' gevoel? Greetz jij geeft het ook al aan...ik moet me echt ergens overheen zetten. En de afstand is wat mij betreft het minste bezwaar.

Nb als ik wel ga wil ik best iemand/mensen meenemen van het station want ik zal met de auto gaan. En voor ons nog geen herfstvakantie, pas een week later...

Wie gaat alleen en wie neemt iemand mee? Ik zou denk ik alleen gaan.

afbeelding van Maisa

Choc, ik ga alleen. Mijn vriend en onze zoon gaan andere dingen doen. Ik zou het fijn vinden om je te ontmoeten. Het cold feet-idee herken ik niet zo, omdat ik graag alles wil weten en de presentaties me interessant lijken. Maar ik ga vaak naar congressen, ook voor mijn werk, en heb daar niet zo'n drempel voor.

De locatie vind ik minder omdat ik gewoon een megahekel heb aan die provinciale wegen door het bos, zeker in de herfst. Ik twijfel tussen auto en ov, maar zal waarschijnlijk met OV reizen. Dan had ik toch liever iets in Utrecht of Amersfoort dan in de bossen bij Zeist.

afbeelding van Choc

Hoi Maisa
Medische congressen ben ik vanuit mijn vroegere werk wel bekend mee maar het is meer de confrontatie met de informatie denk ik. Een lokatie dicht bij het station had ook mijn voorkeur gehad! Ik overdenk het nog even...

afbeelding van annie_2

Kate schreef:
Ik ben vooral geïnteresseerd in info voor her2neu-+++, hormoonongevoelig. Annie, maak je aantekeningen? :P

Mijn oren staan wijd open Kate, en ik heb pen en papier bij de hand. Maar ik denk dat ik niet hoef te schrijven. Dat er verslagen van komen op de site van de bvn. Ik zal er eens naar informeren.

Overigens had ik me nog niet ingeschreven. Wilde dat vanochtend doen, maar dat lukte niet. Heb gebeld met het organisatiebureau. Die hebben meegekeken en ook geconstateerd dat het niet ging. Nu zijn ze aan het uitzoeken wat het probleem is en krijg ik mail of tel. Wanneer het weer wel kan.

afbeelding van Choc

Ik heb me aangemeld. (Het lukte mij wel Annie!)

afbeelding van annie_2

Ik werd gebeld dat het aanmelden weer mogelijk was.

Ze hadden de aanmeldknop geblokkeerd omdat de 100 aanmeldingen bereikt waren. Later hebben ze besloten dat er meer deelnemers mochten komen daarom kon ik me toen aanmelden. Dus kon jij je ook aanmelden Choc. Leuk om je straks te zien en spreken. Nu ga ik even betalen want je aanmelding is pas definitief als je het inschrijfgeld hebt overgemaakt.

Ik heb ook nog gevraagd of er een congres map zal zijn en of er verslag gelegd wordt van de lezingen.
Er is geen congresmap vanwege de milieuaspecten: geen papier gebruiken als de dagindeling op internet staat.
Op de dag zelf moet ik mensen van de organisatie even aan hun vestje trekken met de vraag of ( digitale) verslaglegging van de lezingen mogelijk is. Die man die daar over gaat was nu met vakantie.

Dus advies was om voor de zekerheud toch ook maar pen en papier mee te nemen!

afbeelding van Maisa

Dank je wel voor het navragen, Annie. Hadden ze nou echt geen plan B voor als er veel interesse zou zijn? En dat nadat ze vorig jaar last minute gecanceld hebben omdat ze het organisatorisch niet rond kregen? Geen enkel plan voor digitale verslaglegging terwijl de doelgroep deels fysiek niet in staat is om naar de Zeister bossen te komen?

OK, ik hou op met zeuren. En ik heb betaald.

Jeetje, nu ik dit hier weer lees, daar wil ik eigenlijk ook wel naar toe. Tijdje terug naar zitten kijken en toen de knoop niet doorgehakt.......en nu zijn we waarschijnlijk dan op vakantie. Hubby is net van baan gewisseld in juli, dus blij dat we nu nog vakantie hebben en ik me op dit moment fit genoeg voel om te gaan. Hopelijk komt de info inderdaad nog digitaal.

afbeelding van Kate

Ik heb me ook aangemeld voor het ochtendprogramma.

afbeelding van sjakkie

Ik had me aangemeld voor het ochtendprogramma maar nog niet betaald. Ik denk ook niet dat ik dat nog ga doen. Ik hoopte eigenlijk 'klaar' te zijn met de chemo maar ik moet nog wat langer door en het reizen vind ik daardoor iets teveel van het goede.

afbeelding van nana

Ik heb mij ook aangemeld (voor het ochtendprogramma) en kom samen met Mr.nana.

afbeelding van Maisa

Goed om je daar te zien, Nana! En Mr. Nana heb ik volgens mij 1x eerder gezien, maar dat moet heel lang geleden zijn.

afbeelding van Choc

Dames het lijkt me fijn jullie te zien volgende week. Spreken we nog iets af of gaan we rondloeren tot we iemand denken te herkennen? Dan zal ik op Annie moeten gokken :-)
Zonder gekheid, ik zou het prettig vinden wellicht even een punt af te spreken voor aanvang zodat we misschien bij elkaar kunnen zitten. Ik hoor wel of iemand dat deelt met me.

afbeelding van Kate

Goed idee. Maar waar?

Lieve meiden,

Ik wil jullie gewoon even zeggen dat ik jullie een fijne ontmoeting met elkaar wens en een leerzame dag met hopelijk goede geluiden over nieuwe behandelmogelijkheden nu en in de toekomst. En natuurlijk ook veel kracht, want het lijkt me ook confronterend en moeilijk om het op jezelf te moeten betrekken. Liefs, Marloes

afbeelding van Choc

Bij de entree/inschrijving wachten? Even 06 nrs uitwisselen? Ik heb een rode jas dat helpt vast ook :-)

afbeelding van Maisa

Annie en ik kennen elkaar. Nana heb ik ook meerdere keren ontmoet, maar niet meer heel recent. Van Kate heb ik een foto gezien. Scheveningen kent mij van jaren geleden, maar ik weet niet meer hoe zij eruit ziet. Tja, en jou Choc stel ik me voor als een chocolade hartje :D

06-nummers lijkt me een goeie :roll: Want waar afspreken? Bij de koffie :mrgreen: , maar daar zal iedereen wel staan :mrgreen: . (Ik moet voor 8 uur al van huis om op tijd voor de koffie te zijn, die locatie grrrr #-o ).

afbeelding van Choc

Oh nou als ik een groepje zie dan herken ik denk ik Kate Maisa en Annie wel. Ik stuur per pb even m'n 06, als ik er 1 of 2 terugkrijg dan gaat t vast lukken! Kunnen we altijd bellen (ik zal vast koffie voor je bestellen)

afbeelding van nana

Maisa wij zullen elkaar nog wel herkennen ook al is het weer even geleden. Ook Annie heb ik al eens eerder ontmoet, ik kijk naar jullie uit volgende week, gaat vast goedkomen. Hebben jullie je ook voor het lunchbuffet opgegeven?

afbeelding van Choc

Ik heb me voor de hele dag opgegeven!

afbeelding van Maisa

Ik ga 's middags naar 1 workshop (over kinderen), dus blijf ook lunchen.

afbeelding van annie_2

Wij gaan naar het ochtend programma en de lunch. Daarna gaan we naar de broer van tjeu in soest. We zijn nu toch in de buurt.
Ik herken Maisa zeker en vast . En Kate zag en sprak ik gisteren in real life, dus die mis ik ook niet. Nana, ik ben benieuwd of ik jou nog herken. Choc, ik pb je nog mijn 06 nr. Ik zie er erg naar uit jullie te ontmoeten.

afbeelding van Kate

De foto die sommigen van jullie hebben gezien is niet meer actueel hoor... ik heb momenteel 2 millimeter haar op mijn hoofd en waarschijnlijk een pet of doekje op.

Ik weet trouwens niet meer of ik me heb opgegeven voor de lunch. :? Kan me niet herinneren dat je dat moest aanvinken. Het is natuurlijk wel gezellig om samen te eten.

afbeelding van Choc

Nou eentje meer of minder aan de lunch zal denk ik niet veel uitmaken... Er zijn er vast ook die op het laatst niet komen of eerder weggaan. Anders deel ik m'n broodje wel hoor.

afbeelding van annie_2

Nana met man, en ook Scheveningen, hoe herken ik jullie? Want jullie komen toch ook? Zou er een inschrijfbalie zijn om badges op te halen, want dan zouden we daar, een metertje van de balie af ;-), op elkaar kunnen wachten. En ik zie ook dat Lyra komt. En wij kunnen wel twee mensen ophalen van station zeist! Scheelt bussen of dure taxi.

afbeelding van nana

Inderdaad wel handig als we een verzamelplaats afspreken, maar waar?

afbeelding van annie_2

Ik zal morgen even naar de congresorganisatie bellen om te informeren waar we een meetingpoint kunnen vinden! Daarna meld ik me weer hier. Komt goed dus!

afbeelding van annie_2

Ik heb gebeld met de bvn.

In het congrescentrum is een balie van het congrescentrum zelf en een inschrijfbalie van de bvn waar we ons moeten aanmelden. Als je het congrescentrum binnen komt is links een ruimte waarmee je naar een zaaltje met een open haard gaat. Bij de open haard staan fijne zitbanken. Fijne plek om met elkaar af te spreken. Wij proberen om 10 uur bij de open haard te zitten. Ik zie jullie graag aan de open haard bij ons aanschuiven. Zonodig wijst iemand van de balie van het congrescentrum je de weg naar de openhaardruimte.
Als we er allemaal zijn kunnen we gezamenlijk gaan inschrijven.

Tot zaterdag!

afbeelding van Maisa

Mooie afspreekplek: een open haard :-)

BVN laat via Twitter weten dat ze zaterdag gaan twitteren over het congres (@borstkanker). Helaas geen liveverbinding voor degenen die er niet heen kunnen. En ook geen garantie dat de presentaties online komen.

afbeelding van Choc

goed geregeld!

Prima afspraak, lekker bij de open haard ;-)
@Annie, hoop jou te herkennen maar dat gaat wel lukken en Mr. Scheveningen komt ook mee.

Zie jullie zaterdag!

afbeelding van nana

Fijn geregeld annie! Zie jullie morgen!

Ik wens jullie een goede dag toe samen!
Ik hoop dat er ook echt goede informatie voor jullie zal zijn!

Same here. Ik hoop dat het ook een echte Amazonemeeting wordt. Met goed gezelschap én goede informatie!

afbeelding van Maisa

Nu pas thuis uit Zeist (maar dat kwam omdat we nog bij familie langsgingen). Interessant congres. Het medische verhaal bood voor mij niet veel nieuws, de presentatie over pijnbestrijding vond ik wel goed (en gaf wel nieuwe ideeën) en de sessie over 'kinderen en uitgezaaide kanker' was voor mij erg de moeite waard. Geen zweverig gedoe, maar concrete handvatten hoe je dingen kunt uitleggen aan verschillende leeftijden. Presentaties van de plenaire sprekers komen volgende week op de BVN-site. Het twitterverslag geeft alvast een goed beeld, via @borstkanker.

En ik vond het heel leuk om oude bekenden (Annie, Nana) te zien en nieuwe bekenden (Scheveningen, Kate, Choc). Alleen Lyra heb ik niet gezien (of niet herkend). Ik hoop dat jullie het ook de moeite waard vonden!

Oh en het grootste 'breaking news' was voor her2-tjes en ging over T-DM1, maar het was niet meer dan hier al op de site staat. Zie ook het verhaal van Twinsy, die in de studie zit met goed resultaat na drie kuren.

afbeelding van Kate

Ik vond het ook leuk om jullie te ontmoeten en een interessant congres, hoewel ik ook weinig nieuws heb gehoord. En het middagprogramma was inderdaad de moeite waard, ik ben blij dat ik toch ben gebleven. 's Avonds merkte ik pas hoe moe ik was, om half acht ben ik 'even' in bed gaan liggen om er niet meer uit te komen...

afbeelding van annie_2

ik was gegaan voor de ochtend lezingen. Allereerst vond ik het heel leuk om amazones die voor mij nog geen gezicht hadden te zien en, hoewel kort, te spreken.

Ik vond de lezing van mevr. De professor niet wat ik er van verwacht had door de aankondiging op de bvn site:

' De lezing van professor Boven heeft als thema zin en onzin van behandelmogelijkheden bij uitgezaaide borstkanker. Daarbij gaat ze onder andere in op chemotherapie, ondersteunende medicijnen, trials en het hoe en wanneer vragen van een second opinion.'

Ze bracht , zoals maisa ergens ook al schreef , een verhaal wat de meesten van ons zeker al kenden omdat dat allemaal ook op internet staat. Doordat hier veel tijd aan opging was er geen tijd meer voor het ingaan op nieuwe ontwikkelingen enz en om onze vragen plenair te kunnen stellen. In de lunchpauze mochten we elkaar wel aanschieten. Wat ik ook deed.

Vraag 1: kan 75% xeloda ook nog goed werken? Ja, de prof.heeft een client die op de combi herceptine-xeloda al twee jaar stabiel is.
Vraag 2: Hoe kan ik deelnemen aan en mijn ziekenhuis stimuleren aan te sluiten bij de trials met
A. Pertuzumab-transtuzumab(=hercetin).
B. T-DM1

Haar antwoord:
De komende studies worden nog gedaan met financiering van de farmaceut die de middelen ontwikkelen. Ze rollen dat niet over alle ziekenhuizen uit maar maar over enkele. En er zijn allerhande inclusie en exclusie criterie voor de studiearmen. Zowel wat betreft de doelgroep( bv leeftijd ) als de lijn waar de studie zich op richt ( bv eerste, tweede of volgende lijnen van behandeling) als waar uitzaaiingen zitten. Bv bij voor deelname aan T-DM1 mag je geen actieve hersenuitzaaiingen hebben. En in het vumc loopt een trial met pertuzumab- transtuzumab, als tweede lijns behandeling. Als het trial- middel eenmaal geregistreerd is kan het in elk ziekenhuis ingevoerd worden en zijn er meestal minder exclusie kriteria. Dus advies was: op de agenda houden met mijn oncoloog. Als mijn ziekenhuis niet deelneemt aan de studie ( studies zijn verschrikkelijk arbeidsintensief) via second opinion orienteren op de mogelijkheden van deelname in het ziekenhuis waar de trials lopen. Je moet er dan wel verder voor weg!

Ik heb nog gevraagd naar haar verwachtingen van het natural killer cellen project.
Antwoord: erg interessante vernieuwende ontwikkeling bij het muis- model. Ik kijk er nog met kritische ogen naar tav de toepassing bij vrouwen met borstkanker. Want de bk in het muismodel is een bepaald soort bk. En we weten immers dat bij vrouwen alle borstkankers anders zijn. Dus dat vele bk niet identiek zullen zijn aan de bk soort van het muismodel. Bovendien is een mens geen muis! Dus we moeten afwachten of het bij mensen net zo veel doet en bij wie wel en bij minder of helemaal niet! Maar het is een interessante en ook wel veelbelovende ontwikkeling . Maar die nog wel een lange weg te gaan heeft!

Ook heb ik gevraagd naar de zin en onzin van behandelg, omdat ik op oncoline in verdere behandelingslijnen dan de eerste twee chemo's lees dat een bepaalde behandeling wel een langere progressievrije periode gaf maar geen overlevingswinst. En dat, als er geen overlevingswinst mee te behalen valt, wat dan de zin of onzin van die behandeling is.?

Haar antwoord:
Die relatie ziektevrij periode en geen overlevingswinst is me niet helder geworden het was een heel ingewikkeld verhaal over trialgroepen en controle groepen. Wel vertelde ze het belang van de bewezen winst aan ziektevrije maanden met die behandeling. Waardoor ( toename) van klachten langer uitgesteld kon worden. En dat dus kwaliteit van leven langer kan duren door toch die chemo-lijn te doen.

De lezing over pijnbestrijding gaf mij enkele nieuwe inzichten. Ik wist al veel over pijnbestrijding omdat mijn jongste broer door de woekering van zijn darmkanker in zijn staartbeen veel pijn had. Alle door de anesthesist benoemde pijn bestrijdings middelen heeft hij gehad. Ook sommige benoemde klachten ervan zoals halucinaties. Mijn vraag aan de anesthesist ging over zijn opmerking dat verwardheid door het gebbruik van opiaten vooral bij ouderen voorkomt en of er wat aan te doen valt, want dat verwardheid een van mijn angsten voor de langere termijn is. In zijn antwoord vertelde hij dat die verwardheid bij opiaten komt omdat het metabolische systeem bij ouderen anders werkt als wanneer je nog jonger bent. En verwardheid zie je vaak ook bij mensen met hersenuitzaaaingen. Geen leuk vooruitzicht voor mij want ik heb het beide :o . Maar goed, het is desondanks volgens hem toch op dat moment uitproberen welke pijnbestrijding de minste klachten geeft!

Dus door hun antwoorden op de door mij persoonlijk aan haar gestelde vragen ging ik toch met een goed gevoel naar huis. En ik hoop dat mensen die er waren en diegenen die er niet bijwaren nog wat hebben aan de antwoorden die ik kreeg.

afbeelding van Choc

Ik sluit me aan bij jouw recensie Maisa. Het was een prettige sfeer en een prima georganiseerde dag vond ik. Het praatje van de oncoloog viel erg tegen, ik vind dat het publiek onderschat werd (of overschat ik het publiek?). Maar een uiteenzetting van de verschillende soorten borstkanker en eventuele behandelmogelijkheden lijkt me meer iets voor mensen die net de diagnose borstkanker hebben gekregen. Niet de mensen die in een uitgezaaide positie zitten. Ze had wat mij betreft beter een aspect kunnen uitlichten zoals de opbouw van studies, verschillende fases, beschikbaarheid buitenlandse medicijnen etc.
De pijn bestrijding was voor mij nieuw dus interessanter, de persoon die het bracht vond ik minstens zo interessant.
De orthopedagoog heeft me aan het denken gezetten en daar heb ik iets aan. Samen met het ontmoeten van enkele amazones heeft het me dus zeker iets gebracht!

Pagina's